vrijdag 4 juni 2010

4 scholen bezoeken (3-06)

Vandaag heb ik vroeg afgesproken met Gerald, om half 9 ben ik bij zijn huis. We zoeken 2 boda’s en gaan op weg. De eerste halte is na ongeveer een half uur fietsen. Renja Primary ligt erg afgelegen. Gelukkig heeft het niet veel geregend deze nacht, met regen is de school onbereikbaar. Veel leraren, die in de stad wonen, kunnen dan ook niet naar school komen. Na een gesprek met de hoofdmeester gaan we naar de volgende school, Kadiju Primary. Deze school is er beter aan toe, maar water is een groot probleem: de pomp en de tank zijn kapot. Hierna gaan we naar Ayaro Primary. Er is een groot verschil tussen de ECD en de hogere klassen. De ECD zit in een gebouwtje van leem, overal gaten in de muur. De kinderen zitten op de grond, en er is vrijwel geen leermateriaal. De laatste school is Omungi Primary, die er best goed uit ziet! In vergelijking dan.

Na een lange ochtend ga ik terug naar het hotel, waar ik verslag schrijf van de bezochte scholen. ’S Avonds ga ik met Lisa naar Laughing Buddha, voor de specialiteit van het huis Pasta met Oranje saus, erg lekker! Als toetje neem ik een kit-kat milkshake, iemand dat wel eens op?

3 opmerkingen:

  1. Onder indruk van je blog. Hadden maar 5 minute denken veel aan je liefs moeder en vqder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pff, als je inderdaad de foto's ziet.. Lijkt me echt lastig, dat als het geregend heeft je meteen niet naar school kunt! Bij ons is dan het enige probleem of je een regenpak of een paraplu meeneemt, .. elke blog blijkt maar weer dat Afrika toch andere koek is!

    Ik vind die schoolnamen (Renja, Kadiju, Ayaro, Omungi)wel wat hebben trouwens, heeft dat iets te maken met de plaatsnaam, of betekent het iets?

    Die Laughing Buddha heeft wel allemaal lekker eten geloof ik. Kitkat milkshake..? Hmmm, klinkt hemels haha.

    Liefs! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel de oreo milkshake op die was ook erg lekker ;)

    Heb weer lekker bij zitten lezen leuk hoor! Blijven genieten he!

    Liefs, anna

    BeantwoordenVerwijderen