woensdag 16 juni 2010

Aardbeving en uitvoering theaterstuk (13-06)

In de ochtend doe ik rustig aan, en print de scripts voor mijn theatergroep. Rond 2 uur sta ik beneden bij de receptie, waarneer ik een schok voel. Voor ik het doorheb is het al over. Mijn eerste aardbeving! In Kisumu is niks beschadigd, in het noorden van Kenia is wat meer schade, maar geen doden.

Dan bel ik Felix, mijn piki driver, hij haalt me bij het hotel op en brengt me naar Jamilo. Daar ontmoet ik de meiden van de theatergroep, het zijn er 2, van de 5. We lezen de scrips en spelen wat scenes uit. Waarna zij alle scripts meenemen en beloven uit te delen en te oefenen met de andere leden. Ik bel Bob, de coördinator van Kasawino, hij haalt mij op met een piki. Er zitten al 75 kinderen in de kerk waar het stuk word opgevoerd, de spelers zitten zenuwachtig in een achterkamertje. Er zijn ook een paar ouders! De spelers spelen hun stuk 2 keer, de eerste keer praatten ze te zacht, en kon het publiek niets verstaan. Ik ben trots op ze!

Als we aan het koken zijn gaat het licht uit, we zien geen hand voor ogen. We halen alle kaarsen uit de kamers en gaan gewoon verder. Nora en Lisa, mijn Duitse buren, raken een beetje gestressed, vanavond speelt Duitsland de eerste World Cup Wedstrijd! Als ze net op weg zijn naar Mon Ami, om daar de wedstrijd te kijken (zij hebben een generator) komt de elektriciteit terug. De Duitsers spelen een goede wedstrijd, 4-0! Dat word nog lastig. We hebben uitgerekend dat als we alles winnen we elkaar in de halve finale tegenkomen!

3 opmerkingen:

  1. Ja, was zou het nou voor reis zijn geweest naar Afrika als je niet eens een aardbeving zou hebben meegemaakt hè. Maa ik hoop wel dat het hierbij blijft!! Want dit was nog soort onschuldig in Kisumu, maar erger moet het niet worden..

    Leuk dat het toneelstuk zo geslaagd is! Kan me voorstellen dat ze de eerste keer te zacht praatten, volgens mij is dat best lastig inschatten in hoeverre je verstaanbaar bent voor een toch best groot publiek!

    Haha, DL had inderdaad wel een goede wedstrijd.. en NL ook 2-0, dus dat wordt nog wat haha. Maar die halve finale duurt nog wel even, dus laten we eerst de rest even afwachten ;)

    Maar superleuk van dat toneelstuk!
    Liefs! Jolien xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel leuke foto's, maar het schrijven is wel minder geworden he??!

    en felix, is dat 'mijn' pikivriend? :p als het die is doe hem dan maar heel veel groeten!
    En leuk van het toneelstuk, toch wel bijzonder niet? om dat zo mee te maken :)

    Tijd begint te tikken he? voor jou daar in kisumu, geniet er nog maar volop van, en veel plezier bij de wedstrijd vanavond;)

    Liefs, anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moet voor school een project doen over aardbevingen. maar ik heb een toneelstuk nodig voor morgen :O

    BeantwoordenVerwijderen