donderdag 25 februari 2010

Keniaanse tijd (22-02)

Om 14.00 heb ik afgesproken met Gerald Omollo, iets van tevoren loop ik naar beneden om hem bij de deur te kunnen begroeten. Beneden besluit ik even op de stoep te gaan zitten. Kort daarna zie ik Anna aan komen rijden met een piki-piki, ze is een vriendin -Iris- van het vliegveld gaan halen. Anna moet meteen door naar haar stage en Iris komt bij mij op de stoep zitten, tot Gerald komt. We praten wat over haar reis, over stage, over school, inmiddels is het half 3. Ik was gewaarschuwd voor “Keniaanse tijd”, dus dit half uur verbaast me niks; we zitten toch lekker, in de schaduw met een licht windje, mensen te kijken. De klok tikt verder, en om 3 uur besluit ik te bellen waar hij is, hij zegt dat hij zo klaar is en eraan komt. Dus we wachten en praten en wachten nog wat, om half 4 stuur ik hem een sms. Ik zit inmiddels al 1,5 uur op de stoep, waarneer de manager van het hotel komt vragen of mijn afspraak er nog steeds niet is. Hij vind 1,5 uur voor een Keniaan zelfs laat. Iris en ik besluiten even te gaan lopen, er is een marktje verderop, ik laat mijn nummer bij de receptie achter, voor het geval dat Gerald in de tussentijd aan komt. Als we na 4en terug komen is Gerald er nog niet, we gaan nog maar even op de stoep zitten. Pas om half 5 komt Gerald aan, hij excuseert zich voor het wachten, en we gaan naar de roofbar.

We babbelen wat, Gerald is een vriendelijke man. Na een poosje besluiten we dinsdag af te spreken om een planning te maken, woensdag gaan we naar Homa, en donderdag laat hij me het project hier zien. Ik hoop dat hij nu wel op tijd komt..

Als ik hem beneden heb uitgelaten, komen Anna en Anouk aan. We staan wat te kletsen als Machiel zich voor komt stellen. Machiel is eigenaar van The Duke of Breeze, en mijn supervisor voor deze periode. We praten wat over verwachtingen en besluiten op 8 maart af te spreken voor het eerste gesprek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten