zaterdag 27 februari 2010

Een marktdagje (26-02)

Vandaag heb ik vrij, ik heb afgesproken om met Anouk en Iris naar de grote markt te gaan. Met een matatu gaan we erheen, aangekomen valt de markt nogal tegen, er zijn veel kraampjes niet open, het is onoverzichtelijk en het is een modderboel. Toch lopen we een stukje de markt op(gelukkig heb ik schoenen aan, Anouk en Iris lopen op slippers door de modder). Ogen zijn op ons gericht “wat doen die mzungu (witten) hier?”. We laten ons vertellen dat we op zondag terug moeten komen, en dat de markt doordeweeks niet zo leuk is, en besluiten naar een andere, kleinere, markt te gaan. We gaan op zoek naar batik doeken, ik kan niet kiezen welke ik moet kopen, ze zijn allemaal zo mooi! Iris koopt er 2, en ik besluit nog eens terug te komen.

Daarna gaan we naar Mega City, een shoppingmall waar vooral blanken, Indiërs (dat zijn de rijke mensen hier) en andere rijken komen. Er zit hier een hele grote supermarkt, waar je van alles kunt krijgen, ik zie dat ze ook leesboeken hebben (en dat komt goed uit, ik heb al 1,5 van de 4 leesboeken die ik meenam uit). Daarna liepen we verder naar de Masaimarkt, die vooral op toeristen is gericht (beeldjes, armbandjes, speren etc). Het loopt al tegen 1 uur als we honger krijgen, en besluiten te eten bij The Laughing Buddha. De eigenaar van dit restaurantje is een Indiër, en er word alleen vegetarisch geserveerd. De “oranje pasta saus” is befaamd, en ik besluit hiervoor te gaan (zonder spijt, hij is echt heel lekker. Terug bij het hotel ga ik in de rooftopbar zitten, en probeer “Praktijkgericht onderzoek in de zorg en welzijn” te lezen, maar omdat mijn hoofd nog in vakantie-modus staat, lukt het me niet, en ga ik kletsen met Iris en de hotelstaff, welke overigens ontzettend lieve mensen zijn! We praten onder andere over uithuwelijken (wat gelukkig ook volgens hun ouderwets is), en krijgen foto’s te zien van het zoontje van een van de meiden (ik zou hem zo mee naar huis nemen!)

Zaterdagochtend vertrekt Anouk, Iris en Anna gaan zondag weg (Anna komt de maandag daarna weer terug). Deze week word een uitdaging voor mij, omdat ik dan niet lekker veilig meer Nederlanders om mij heen hem, maar aan de andere kant heb ik dan wel tijd om iets aan school te doen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten