zaterdag 15 mei 2010

Alien (14-05)

Om kwart voor 9 gaan Daniela en ik op weg naar het Immigration Office, gewapend met paspoort, pasfoto’s en geld. Het provinciekantoor is erg imposant, en bestaat uit twee torenflats van ieder ongeveer 20 verdiepingen hoog. Wij moeten in het linkergebouw zijn. Bij het loket zeggen we dat we ons visum willen verlengen, en we moeten plaatsnemen in de wachtruimte. Er staat een tv aan op hoogste volume, zoals vaak hier. Na een paar minuten worden we geroepen, en gaan we naar een kantoortje met glazen wanden. De man vraagt wat we willen, en geeft ons daarna een tweetal formulieren en bekijkt onze paspoorten aandachtig. Hij vult ook een formulier in. Onder de vragen zijn de naam van je vader of echtgenoot, of je studeert in Kenia en wat voor werk je doet. Bij de vraag “Waarom wil je je visum verlengen?” schrijf ik op Machiels aanraden “Holidays” op, je mag geen vrijwilligerswerk doen of studeren in Kenia, dan moet je extra geld betalen. Als de man ook klaar is met zijn formulier bekijkt hij onze antwoorden en vraagt hij het geld. Dan rest nog 1 ding, vingerafdrukken. Een andere man rolt al mijn vingers door de inkt, en drukt ze op het papier. Dan ontdekt hij dat hij een fout heeft gemaakt, de afdrukken van mijn linkerhand staan in het vakje voor rechterhand, dus moet alles opnieuw. Ik heb de man 3000 shilling gegeven, en het visum is 2200, maar omdat hij geen wisselgeld heeft betaal ik maar 2000. Als alles klaar is zet hij een stempel in mijn paspoort, en geeft hij mij een kaartje. Met het kaartje kan ik over een maand mijn Aliencard ophalen. Ik ben nu officieel een Registered Alien en mag nog 3 maanden in Kenia blijven.

1 opmerking:

  1. Tv op vol volume? Waw, dat zul je hier niet tegenkomen, zelfs niet in een tv-zaak! Ach, als het programma dat op staat interessant is.. ;)

    Jaa dit had je verteld op msn inderdaad, zoeper (=super, maar dat schrijf ik al zo vaak dat ik het eens anders neerzet, tadaa)! Een echte Alien, dat kan toch niet iedereen zeggen haha.

    Maar ben je dan soort illegaal bezig dan, met stage lopen zonder extra te betalen..? Groot gelijk verder hoor haha, zonde om extra te betalen als het niet hoeft.

    En nu hopen dat ze inderdaad over een maand je Aliencard hebben klaarliggen..
    Knuffel van mij!! (van wie? van mij, dûh.)

    :P

    BeantwoordenVerwijderen