zondag 30 mei 2010

Theater (30-05)

Na een lekker weekend, waarin ik heb gezwommen en naar de bios ben geweest (Clash of the Titans- niet heen gaan), is het weer tijd voor theater. Om 2 uur ben ik op Jamilo, waar Gilbert de deur al voor mij heeft open gedaan. Ik heb mijn boek “De wereld van Sofie” meegenomen, en begin te lezen. Om half 3 krijg ik een sms, “We komen eraan!”. Om 3 uur komt de eerste, waarna er nog 2 deelnemers komen. Eerst bespreken we hoe we verder gaan, want zo kan het niet (3 mensen, die ook nog eens een uur laat zijn). We spreken af dat ze volgende week bellen als ze eraan komen, we doen ongeveer even lang over de reis, dus dan ga ik pas weg als zij gaan. Kijken hoe het volgende week gaat! Daarna schrijven we een toneelstuk over corruptie.

Voor 4 uur staat de volgende groep al te popelen om te beginnen. Ze zetten meteen het decor (een tafel en stoelen) klaar, en staan klaar te beginnen. Ze spelen het hele stuk – over een jongen die erg door zijn ouders word gepusht om de beste in de klas te zijn. Ze kennen hun tekst, wat goed! Daarna spelen ze het nog een keer, maar neem ik het op op camera, waarna we het terug kijken en ze commentaar feedback kunnen geven op hun eigen spel. Daarna spelen we het nog twee keer en maken afspraken voor de voorstelling, die is over 2 weken!

Na het theater ga ik boodschappen doen. Ik probeer uit te leggen wat sambal is, en vraag waar het staat, maar ik word herhaaldelijk naar de chilisaus gestuurd. Zonder sambal kan ik ook wel leven. Dan kom ik Stephen tegen, hij is op zoek naar champignons, maar kan het niet vinden. We gaan nog even naar de fruitmarkt maar ook daar is het niet te vinden – pech gehad voor de gasten die vanavond champignons willen!

1 opmerking:

  1. Aah, zo slecht was Clash of the Titans toch niet; zaten wel vette beelden en actiescènes tussen! Toegeven dat het verhaal en de dialoog niet zoo geweldig waren ;)
    Maar Robin Hood is hier inderdaad in de bios, ik vond hem echt supervet!! Maarja, ik vond Clash of the Titans ook niet slecht... ;)

    Nou, gelukkig is die tweede groep zo enthousiast! Maar wel slim geregeld met die eerste groep, hoef je in ieder geval niet daar zo lang te wachten! Maar leuk dat ze het toneelstuk kennen (klinkt ook leuk btw!), en slim dat je het de 2e keer hebt opgenomen! Dat gaat wel goedkomen dan, voor wat voor publiek gaan jullie optreden??

    Lijkt me nog lastig, boodschappen doen daar! Vind het al knap dat je naast sambal (en champignons) alles gewoon vindt haha.

    Veel plezier verder!! Geniet ervan :) xxxx

    P.S. Je vertelt het elke keer wel weer heel leuk!! Elke keer weer benieuwd wat je nu weer voor verhalen te vertellen hebt :D

    BeantwoordenVerwijderen