zaterdag 22 mei 2010

Sizzling Brownie (21-05)

Om 3 uur gaan we op weg naar Laughing Buddha - Lisa, Victor en ik. Een specialiteit van LB is de Sizzling Brownie, een brownie met ijs en gesmolten chocoladesaus op een kokend heet bord, waardoor de boel dus gaat sizzlen. Victor heeft nog nooit een brownie op, dus nemen we hem mee om het te proberen.

Dde brownies worden geserveerd, en Victor neemt met nieuwsgierigheid in zijn ogen een hap. Je kan al meteen zien dat hij het niks vind. Maar Kenianen zullen nooit zeggen als ze iets niet lekker vinden, zeker niet als het je is aangeboden. Ik vraag hem of hij het lekker vind, maar hij zegt ja. Ik zeg hem dat hij het best mag zeggen als hij het niet lekker vind, hij hoeft het niet op te eten. Maar hij houd vol dat hij het lekker vind. Hij eet de helft ongeveer op, en zegt dan dat hij last heeft van zijn tanden door het koud van het ijs en het warm van de brownie. Lisa en ik kijken hem lachend aan, we snappen dat hij het niet lekker vind.

Later, op de weg terug, moet ik pinnen. Als Victor en Lisa op mij wachten vraagt hij haar of ze het lekker vond, en geeft hij toe dat hij het niks vond. Ik vond de brownie overigens, zoals altijd, heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. Lekkerbekken!!!!
    Ik zat ineens te denken of je nog wel in Nederland "brownie" mag zeggen, want negerzoen mag niet meer, op de doos staat "negen zoenen".
    Een marokkaan heet een jongen van Noord Afrikaanse afkomst en een brownie heet voortaan............? Wie weethet?
    Grapje, margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brownie met ijs en chocoladesaus..??? IK KOM DAARHEEN! *boekt vliegreis, gaat naar Schiphol, komt aan, gaat naar Laughing Buddha, eet en geniet van een Sizzling Brownie, boekt vliegreis terug, zegt nog even 'haay' tegen Marieke, gaat terug naar Holland en leest Marieke's blog weer verder*.

    Hoe kun je dat niet lekker vinden?

    Ik vind het zo leuk dat je allemaal stukjes uit een dag pakt, of het meest leuke gedeelte, of wat jij in ieder geval het noemen waard vindt. Het zijn schattige kleine verhaaltjes, I love it! Je neemt me elke keer weer mee naar een stukje Kenia!

    Doeidoei!

    BeantwoordenVerwijderen