donderdag 6 mei 2010

De weg naar Jamilo

Vanuit het hotel ga ik rechtsaf, en loop op de stoep aan de rechterkant van de straat. Links staan een aantal sleepauto's en een mobiele fotostudio. Op het kruispunt ga ik linksaf, waar onder een boom een fietsenmaker zit. Langs de weg staat een vrachtwaten met lekke banden, die er al stond toen ik aankwam in februari. Links van de weg is de Coca Cola fabriek, en langs de weg worden planten verkocht.



Aan het eind van de straat steek ik Nairobi Road over. Aan de overkant is een klein parkeerplaatsje waar de matatu naar Nyamasaria vertrekt, vandaag is dat de witte auto in het midden van de foto. Meestal duurt het ongeveer een kwartiertje tot de matatu vertrekt, afhankelijk van hoeveel mensen er al in de auto zitten voordat jij aankomt.De matatu vertrekt, en rijdt over Nairobi Road naar Nyamasaria. Onderweg is links Mega City, waar de grote Nakumatt Supermarkt is. Ik betaal 20 cent voor de rit Bij Nyamasaria Bridge stap ik uit, de meeste matatuchauffeurs weten waar ik eruit moet, en ik hoef het niet eens meer te zeggen. Vanaf de grote weg is het 1,3 km lopen over de zandweg.

Na een ongeveer drie kwartier ben ik bij Jamilo school.

2 opmerkingen:

  1. Leuk beschreven, dat verhaal van op weg. Ik zie het helemaal voor me. Leuk dat de mensen je al kennen, misschien voor- en nadelen. Het is niet erg zonnig, dat is ook Afrika.
    Bedankt voor zoveel uitgebreide informatie.
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat is nog een aardige reis! Best gezond ook, redelijk wat lopen zo te horen.
    Haha, en ook niet heel gek dat ze je herkennen hè :)

    Echt leuk om dit zo te zien!! Sowieso dat je eraan denkt om dit te doen! Ik was inderdaad wel nieuwsgierig hoe zo'n weg ergens heen eruit zag, super interessant!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen