zaterdag 8 mei 2010

Leren zwemmen (8-05)

Om 11 uur ga ik met Daniela naar het zwembad van Kisumu Hotel. We hebben daar afgesproken met Kristin, Sam en Joseph. Kristin gaat haar Keniaanse liefde Sam leren zwemmen. Hoewel Kisumu aan een van de grootste meren van de wereld licht kunnen de meeste mensen niet zwemmen. Zelfs vissers kunnen vaak niet zwemmen, met als gevolg dat als de boot omslaat door de soms harde winden de vissers verdrinken. Sam en Kristin gaan inderdaad samen het water in, maar verder dan rondlopen in het ondiepe durft Sam niet. Ik kan me ook best voorstellen dat als je 22 bent en je nog nooit in het water hebt gelegen dat eng is. Zelf trek ik een paar baantjes en lig ik in de zon mijn nieuwe Quest te lezen. Het is best uit te houden in het zwembad!

’S Avonds leer ik van Daniela het spel Skip-Bo. Het ziet er ingewikkeld uit, maar is erg leuk – de kaarten lijken een beetje op Uno-kaarten. Er zijn, anders dan normaal, meer dan 40 gasten op het dak. Op een normale avond zijn dat er meestal maximaal 5!

3 opmerkingen:

  1. Niet verkeerd zo'n zaterdagje. Lijkt wel relaxed. Ben bijna jaloers. Wel vol te houden zo. Dan vergeet je de soms moeizame onderhandelingen en frustraties. Afrika is zo slecht nog niet, maar dat wist je al.
    ENJOY>>>>ENJOY>>>>ENJOY>>>>!!!!!!
    Liefzz Mamzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marieke,

    Ik lees veel over je belevenissen en leuk die foto's. Zo krijg je wel een indruk waar je nu leeft. Ik vind dit erg knap. Wel lastig dat de kinderen vaak niet komen opdagen. Maar de aanhouder wint!!!!!!!!
    Groetjes uit een koud en regen achtig Schiedam.
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeeh, nice, zo'n zwembaddagje :D
    Maar heeft Sam nou wel al iets meer gedurfd! Ik vind het al heel knap als je het dan überhaupt probeert! :)

    Quest is leeeuk! ^^ Klinkt echt als een lekker dagje!
    En 40 mensen! Dat is inderdaad heel wat haha. Wel gezellig denk ik! En je moet maar eens als je terugbent dat spel Skip-Bo uitleggen, ik ben echt nieusgierig hahah.

    En nu weer wachten tot de volgende blog :P Ik vind het echt nog steeds superinteressant, gewoon zo cool dat je dit doet en durft! En door die blogs ben je in ieder geval niet voor een half jaar uit zicht O.o Figuurlijk, dan, natuurlijk. :P

    Lieefs!! En onwijs veel succes, maar nog veel meer plezier daar!! :D
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen