zondag 2 mei 2010

Nieuwe buren (1-05)

Vandaag slaap ik uit. Om half 11 klopt mijn nieuwe buurvrouw op de deur. Twee Duitse meiden, Lisa en Daniela, die eerst in East View Hotel zaten, zijn hiernaartoe verhuist. Voor de komende week woont alleen Daniela in de kamer naast mij. Lisa’s moeder en vriendje zijn haar op komen zoeken en ze slaapt met haar vriend in een andere kamer. Daniela blijft tot eind mei, Lisa tot augustus. Met Daniela ga ik boodschappen doen, en naar de groente en fruitmarkt. De rest van de dag werk ik wat, en ’s avonds drink ik wat met Lisa, haar vriend en moeder op het dak. Ze hebben wat tips voor me voor Nakuru en Nairobi, waar ik met Mireille naartoe wil.

Als ik terug ga naar mijn kamer hoor ik mijn andere nieuwe buren, een voetbalelftal. Ze hebben de televisies hard aan en lachen en roepen naar elkaar. Tegen een uur of twaalf hoor ik ze niet meer, ik denk dat ze zijn gaan stappen.

3 opmerkingen:

  1. Marieke, op een regenachtige zondagmiddag in Friesland, heb ik mijzelf verwend met het lezen van jouw blog. wat een ervaringen en ja wat waardeer je electriciteit als je het 'even' moet missen. Ik wens je nog meer mooie ervaringen en als je 'ze' meeneemt....kom ik beslist op 'ze' ook in mijn armen te sluiten, wat een prachtige kinderen. Ik stuur je mij warme groeten uit een koud Nederland, lief Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marieke,

    Wat leuk om je verhalen te lezen, heb je net ontdekt, dus heb nog veel te gaan :) Zo te horen vermaak je je prima en gaat je stage ook goed. Keep on going! Ik zie je ergens in augustus denk ik? Liefs uit Nicaragua, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, gezellig, 2 nieuwe meiden!
    En een voetbalelftal XD My gosh, dat moet eh.. druk zijn. Geen oordopjes toevallig bij je? Hoewel ik het altijd wel gezellig vind klinken.. maar kan me voorstellen dat je niet altijd behoefte daaraan hebt 's avonds laat ;)

    En nu ga ik naar mijn werkgroep hier, dat gaat ook door ;) En daarna weer druk verder lezen! Altijd leuk, zoveel verhaaltjes achter elkaar te lezen, dan zit ik er echt in. Ik zou bijnaaa mijn werkgroep skippen. Maar hee, laat ik eens verstandig zijn :P

    Ojah, en terecht dat je eens uitslaapt! Ik word al moe als ik jouw opsta-tijden lees, brr. Respect!

    En alvast heel veel plezier in Nairobi en Nakuru met Mireille.. dat duurt denk ik nog wel een tijdje (?), maar ach, dan maar even lekker heel vroeg veel plezier gewenst, dat kan geen kwaad :P

    Knuffel!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen