zaterdag 1 mei 2010

Koninginnedag (30-04)

Vandaag kan ik uitslapen, pas om 9 uur ga ik naar de kantine voor ontbijt. Samson zou mij om 10 uur ophalen, maar om kwart over 10 belt hij mij dat ik alvast maar moet gaan lopen. Halverwege naar the Orange House staat zijn huis, ik vond het ook al niet praktisch om mij op te halen en dan dezelfde weg terug te lopen. Ik pik Samson bij zijn huis op, zijn vrouw en kinderen zijn televisie aan het kijken. Het beeld is zwart wit en er is geen geluid, de tv loopt op een batterij omdat er (nog) geen elektriciteit is.

Onderweg belt Samson George, de computerman, op. George had mij gevraagd hem het een en ander uit te leggen over internet, maar het is er de hele week nog niet van gekomen. George neemt zijn telefoon niet op. Er zijn niet veel mensen in the Orange House aanwezig, alleen Willis en David. Willes vraagt mij of ik wat kan uittypen voor hem, en omdat er niks anders te doen is ga ik ermee aan de slag. Tegen 2 uur loop ik met Samson naar de weg, waar we op een matatu wachten. Na ongeveer 5 minuten komt de matatu. In Kendu Bay stap ik over naar een andere matatu. Het busje zit al bijna helemaal vol, en ik vind nog een plekje achterin. Ik kan me voorstellen dat je voor dit type vervoer niet claustrofobisch moet zijn. Onder mijn stoel ligt een schaap, naast mij zit een vrouw met een kip op schoot, aan de andere kant een jongen met een Ajax-shirt. Het is erg warm in de matatu en ik ben blij als er iemand uitstapt en de deur even open gaat. Tegen half 6 ben ik terug in Kisumu, en onderweg naar het hotel koop ik op de fruitmarkt een paar appels.

Ik ben moe, en neem eerst een douche en ga even liggen voordat ik naar boven ga. Boven zitten Charlotte (de Engelse), Kristin (de Zweedse) en Daniela (de Duitse), ze vragen of ik mee eet. We vergelijken onze landen, ik denk dat ik nog niet vaak zo met 4 nationaliteiten aan tafel heb gezeten!

Van Koninginnedag heb ik overigens niet veel mee gekregen.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, aan tafel op Koninginnedag met 4 verschillende nationaliteiten. Dat is echt bijzonder. Wat deed je in het Orange House , behalve de computer? Leuke beschrijving van je tocht er heen.
    ENJOY ENJOY ENJOY,
    Liefs, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schaap onder je stoel! Hoe vet, dat kom je niet echt in een Nederlandse bus tegen! Kan me voorstellen dat jij er op dat moment geen bal aan vond, maar je moet even aan mij denken als übernederlandse nooitinafrikaofietsdergelijksgeweest persoon :P

    Zwartwit en zonder geluid, dat doet me denken aan die stomme (je weet wel he, geluidloos, niet baggerfilms) films van Charlie Chaplin.. alleen dan dus met een totaal ander onderwerp. Zou echt vet vreemd zijn om op die manier weetikveel, Dit Was het Nieuws te zien ofzo.

    En 4 nationaliteiten is idd vet! Nog wel wat overeenkomsten, behalve dat jullie allemaal in Kenia zitten? ;)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen