maandag 31 mei 2010

Gevecht met een kakkerlak (31-05)

6 uur, de wekker gaat. Ik druk op snooze, nog 5 minuutjes! Als de wekker mij voor de tweede keer wekt sta ik op. De zon is nog maar een roze streep aan de horizon. Ik stap onder de douche, het water is lekker warm, ik sta een beetje te doezelen. Ik doe mijn ogen dicht om de shampoo uit mijn haar de spoelen. Als ik mijn ogen opendoe zie ik hem: een grote dikke kakkerlak. Ik doe de douche uit en pak mijn handdoek. Met mijn slipper in mijn hand nader ik de kakkerlak. Hij zit achter de wc-pot. Ik haal uit en raak hem op zijn achterlijf, en hoewel hij flink geblesseerd is rent hij weg, naar de hoek van de badkamer. In de hoek kan ik hem niet raken, en probeer hem weg te jagen. Waarneer hij zijn schuilplaats verlaat geef ik nog een klap. Hij beweegt nog na, maar rent niet meer weg. Met een papiertje gooi ik hem in de prullenbak. Marieke – Kakkerlak, 1-0.

Ik heb de leraren op Jamilo gezegd dat ik het begin van de schooldag ook eens wil zien. Normaal kom ik rond 9 uur aan, maar nu om half 8. De les begint om 8 uur. Als ik om half 8 aankom, zitten er al 2 kinderen. De rest komt langzaam binnen druppelen. Als de meeste kinderen er zijn beginnen ze met buiten het volkslied zingen bij de vlag, daarna gaan ze naar hun klas. Het thema deze week is De School, dus laat ik de kinderen hun school tekenen. Ik had iets anders bedacht, maar toen ik met de voorbereidingen bezig was, bedacht ik me dat het veel te moeilijk was.

Na school heb ik een meeting met Gerald Omollo. Ik heb een Engels talig evaluatieformulier, en we bespreken mijn voortgang, althans dat proberen we. Gerald heeft verschrikkelijk veel moeite met het formuleren van concrete feedback. We bespreken ook het organiseren van een Funday, Sportsday en een Teambuilding. Voor allemaal is geld nodig, maar dat is er niet..

2 opmerkingen:

  1. Weetje, dat besef ik nu, .. ik heb nog nooit een kakkerlak in levende lijve gezien! Geloof ik, tenminste. Gelukkig maar ook haha. Maar yeaaah for you! Give me a M! Give me an I! Give me an E! Give me a K! Miek! Miek! (haha ja ik ben te lui om je hele naam te doen, vergeef me).

    Leuk om het begin van de dag een keer mee te maken. Ik vraag me af hoe hun volkslied klinkt, is het mooi? (ja, dat is volledig subjectief, maar je hebt vast wel een redelijk vergelijkbare smaak met de mijne). En tekenen is altijd leuk! Jullie doen echt leuke dingen in zo'n klas!

    Lijkt me zo lastig, als je allemaal plannen en ideeën hebt, en je kunt het niet uitvoeren wegens geldgebrek! Maar met kleine dingen veranderen kom je al heel ver! En ik denk dat jij wel al heel veel kleine dingen daar veranderd hebt :)

    Liefs, onwijs veel plezier daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dudeeeeee,

    Je weet dat als je een kakkerlak platmept er eitjes vrijkomen? Je mag ze nooit doodslaan want anders krijg je er geheid meer :'). Ik zou die slipper maar even goed ontsmetten voor je hem bij je andere kleding doet...

    BeantwoordenVerwijderen