maandag 17 mei 2010

Zondag Theaterdag (16-05)

Zoals inmiddels gebruikelijk het wekelijkse theaterverslag. Om 2 uur ben ik bij Jamilo, om half 3 komt de Hand of Hope groep. We beginnen met de namenlijst, ik heb een lijst uitgetypt om bij te houden wie er naar de les komt. Daarna beginnen we met een warming up. Dan leg ik theatersport globaal uit, en spelen we een 3-in-de-pan en Sprookje in een minuut. Dat laatste is erg leuk, met een traditioneel Luo verhaal.

“Een schildpad en een haas zijn goede vrienden, ze doen alles samen. Dan horen ze de stem van God, die vraagt 1 van hen te komen om een boodschap aan te nemen. De schildpad en de haas besluiten dat de schildpad moet gaan en een vogel komt hem ophalen en vliegt hem naar de hemel. God vertelt de schildpad de boodschap, en stuurt hem terug naar de aarde. Onderweg krijgen de schildpad en de vogel ruzie, en laat de vogel hem naar beneden vallen. Sinds die tijd dragen schildpadden een schild.”

De les gaat heel lekker! De Kasawinogroep komt niet, ze hebben een wedstrijd, gelukkig hebben ze dat nu wel doorgegeven!

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. te gek!!!!! Leuk dat je toch succes hebt, en dan wel met sprookje in een minuut!!! Ik ben supertrots op je en bewonder je doorzettingsvermogen. Petje af, mijn dochter, Mamzzzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZoeperJolien :) (om eens wat anders te doen. wel beetje ego haha. maar dat ben je wel gewend. dat scheelt. wow je kunt echt een lange naam hebben! zoeperstoer! haha ben benieuwd of dit ook helemaal geshowd wordt. papapapaaaaam. *pam.* *pam.*)18 mei 2010 om 02:50

    Namenlijsten zijn inderdaad wel handig haha. Kun je ook wat sneller de namen onthouden denk ik :)

    Dat sprookje is zoepercool! Ik dacht eerst dat de haas en de schildpad een wedstrijdje gingen doen wie het eerst bij God was, aangezien het tussen de haas en de schildpad meestal zo'n wedstrijdje is.. maar dit kan ook! Schattig. Alleen nu ben ik wel benieuwd naar de boodschap... en waar die ruzie over ging. Was die schildpad te dik? Klaagde die vogel over dat ie z'n middagdutje miste? Had de schildpad hoogtevrees? Of verschilden ze van mening over de politiek? Iets wat we nooit zullen weten...

    (of jij moet het opeens weten, natuurlijk).

    Wat is btw 3-in-de-pan??

    Liieefs!! Ik ga nu even voor m'n tentamen leren, bleech. Geen zin. Maar als ik een dagje met jou ruil mis ik volgens mij zoveel ervaring die je nu hebt opgedaan, dat ik, als ik er zo middenin val, het nog geen uur overleef haha. Dus dan maar braaf m'n tentamen leren nietwaar. xxxxxxxx!!

    P.S. ik ben een beetje aan het experimenteren met mijn reactienaam. Vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen