maandag 3 mei 2010

De scholen zijn weer geopend! (3-05)

Jamilo is weer open! Vanochtend ga ik naar de school, er zijn een paar nieuwe leerlingen, een aantal anderen zijn niet gekomen. Het is blijkbaar heel normaal dat kinderen en hun ouders vergeten dat de vakantie voorbij is, want ongeveer 5 leerlingen zijn niet gekomen. Ik geef Creative les, de kinderen moeten een vlinder tekenen, met in beide vleugels vormen (driehoek, vierkant, cirkel), aan beide kanten dezelfde vormen in spiegelbeeld en dan inkleuren. Na de lunch van rijst en green grams ga ik naar Geralds huis, ik wil met hem praten over het theater. Hij is niet thuis, maar zijn dochters wel. Hij heeft een tweeling van 17 die op een secondary boarding school zitten. Samen eten we ijs en we kijken naar een slecht gespeelde nagesynchroniseerde soap.

Om 4 uur heb ik een supervisieafspraak met Machiel. Ik ben er best zenuwachtig voor, Machiel stelt erg kritische vragen. Ik voel me achteraf altijd een beetje dom, het lijkt alsof hij het allemaal weet, en ik achter de feiten aanhobbel.

Ik kook samen met Daniela, hetzelfde menu als gisteren, nog steeds erg lekker! Daarna ga ik met mijn computer naar het dak, waar ook Lisa en haar familie zitten, gezellie!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Marieke,
    Je bent erg open in je verhaal over wat mee, maar ook soms tegen zit. Leuk idee van die vlinder tekenen. Supervisie is ook moeilijk en het is de bedoeling dat je er van leert. Zie het maar als een oefening. Geniet van de leuke dingen en neem de rest op de koop toe. Dat schijnt je aardig te lukken.
    Het blijft toch bijzonder wat je allemaal meemaakt, al is het "maar" koken voor anderen, lief van je.
    Groet, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat de school weer open is!! Die vlinder is echt leuk, ik zou soms willen dat ik op zo'n leeftijd zet.. en creatieve les moet ook wel leuk zijn om te geven. En als jij iets bent is het wel creatief ;)

    Haha, lachen zo'n soap :P Net zoiets als van die Bollywood dingen, kan je zo om lachen ^^

    En ajoh, Machiel is naast supervisor ook maar een mens he :)

    Haha, gelukkig dat het eten lekker blijft :P
    Maar wel leuk dat je echt weer aan de slag kunt met de school, volgens mij had je daar wel zin in! (toch?) En hopen dat zij braaf wat vaker verschijnen, maar volgens mij wel. Leuk ook, nieuwe kinderen!

    Succes met alles!!! Gaat helemaal lukken allemaal :D

    BeantwoordenVerwijderen