zaterdag 3 april 2010

Anna’s vertrek (3-04)

Om 7 uur sta ik op, om op tijd te zijn om Anna naar het vliegveld te brengen. Francis van de receptie brengt ons er in zijn auto naar toe. Ann gaat ook mee, ze gaat met Anna mee naar Nairobi om haar uit te zwaaien. Het is Ann’s eerst keer vliegen, en ze is best nerveus. Op het vliegveld nemen we afscheid. Ik vind het ontzettend jammer dat Anna terug gaat, ik haar immers 6 weken lang elke dag gezien, en het was erg gezellig. Ook kon ik met Anna Nederlands praten, wat toch makkelijker gaat dan Engels.

Terug in het hotel probeer ik wat werk te doen op mijn computer, maar nog steeds kan ik mijzelf moeilijk tot werken aanzetten. Ik lees wat, kijk een aflevering van My Name Is Earl, ga eens boven kijken, weer wat lezen - oftewel een doelloos dagje. Bij elke beweging voel ik mijn rug branden. Einde van de middag maak ik een lange wandeling met Victor door Milimani (de rijke buurt) naar Nyalenda (sloppen). Als we in Nyalenda aankomen schemert het al, en ik voel me- ondanks met Victor- niet echt veilig. Straatverlichting is er niet, het enige licht wat we hebben komt van auto’s en de straat zit vol kuilen. Fietsers die tegemoet komen zie ik steeds op het laatste moment. Ik had Emily gezegd dat ik tegen kwart over 7 terug was, maar pas tegen 8 uur zijn we weer in het hotel. Samen maken we macaroni met ui, tomaat, tomatensaus en knakworstjes – best lekker.

Na het eten probeer ik nog wat werk te doen, maar het komt er niet echt van.

2 opmerkingen:

  1. Hee Mariek!!

    Heel erg bedankt nog voor het wegbrengen naar het vliegveld. Ben imiddels gister aangekomen, en mis alles al wel hoor! Het is raar om jou en alle vertrouwde mensen niet meer elke dag te zien. Ik kan je in elk geval nog wel in de gaten houden via je blog!
    Lieve schat, geniet er van, en laat de theaterlessen dat niet verpesten, je vindt vast wel een goede manier om daar ook mee om te gaan. Ook veel plezier in homa hills, en geef iedereen in het hotel een knuffel van me. Hopelijk spreek ik je snel op msn of skype! Liefs anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat het lastig is als toch iemand weggaat ja! Maar ik zie aan de reactie boven me al dat je toch wel contact houdt met Anna, dat scheelt :)

    Knakworstjeeeeeeees!!! (L) Give me oneeee. Stuur er een op ofzo. Via post. Lekker XD

    Knuff Jolien

    BeantwoordenVerwijderen