vrijdag 2 april 2010

Een rat in de keuken! (1-04)

Ik sta laat op, ben vrij vandaag. Voor het ontbijt slacht ik een ananas, en ga dan aan het werk op de computer. Tegen de middag krijg ik trek en loop naar de keuken voor een tosti. Als ik de deur open doe rent een zwarte rat richting koelkast, en verstopt zich erachter de koelkast. Ik doe snel de deur weer dicht, en snelwandel naar boven. Onderweg kom ik Conelia tegen, die me naar Steve brengt. Steve loopt met me naar boven en checkt achter de koelkast, de rat rent erachter vandaan en gaat in een la van de tafel zitten. Steve kantelt de tafel, en de rat zit gevangen. De rat is donker en ongeveer 12 centimeter lang, zonder staart. Hij staart ons aan het grote zwarte ogen. Steve pakt een fles, en snijd de bovenkant eraf, daarin vangt hij het beestje. En loopt ermee weg, waarschijnlijk om ergens te vermoorden.

Ik krijg een smsje van Anna, er is post voor mij! Met Emily loop ik naar Ujima, waar mijn post bezorgt word. Het zijn 3 enveloppen, 2 van mijn ouders en 1 van Mireille. Van mijn ouders krijg ik heel veel ballonnen (nog voor mijn verjaardag) en een National Geographic en van Mireille een kalender en een datastick met 2 seizoenen “My Name Is Earl”! En brieven natuurlijk. Van Anna krijgen we een rondleiding op het erf van Ujima, daarna gaan Emily en ik naar de stoffenmarkt. Ik besluit niks te kopen deze keer, ik heb nog heel veel tijd! Emily koopt 2 hele mooie doeken, een turquoise en een blauwe. Dit weekend wil ze naar de fundi voor een jurk en een rok.

’S Avonds gaan we naar Anna’s favoriete restaurant Kengelis, voor haar laatste keer. John gaat ook mee. Na het eten kijken we in het hotel naar de dvd van Percy Jackson. Omdat we in een melige bui en we niet voorbereid zijn op de film, vinden we de film nogal grappig. Na de film praten we, Anna heeft het best moeilijk met haar vertrek op zaterdag.

2 opmerkingen:

  1. Ach, post van een maand geleden is ook leuk!!!
    Een paar min-puntjes van verbrandde ruggen en verdwaalde ratten horen ook bij je Afrika-avontuur. Blijkbaar is de zon nu veel sterker of de zonnebrand slechter. De jacht op de rat is goed beschreven. Wat heb jij talent. Hou vol!!!!!! Bedankt, Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha een ananas geslacht XD .. en die arme rat :( Weet hij veel dat het een keuken is... (naja, vast wel, ik geloof dat ratten nog best slim zijn).. zijn die ratten heel anders dan die van NL? Niet dat ik een rat in NL in het wild ben tegengekomen.. bijna zo schandalig dat het bijzonder is. ofzoiets.

    En post, wat leuk!!! Niceee. En voel je je toch een beetje jarig (weer), ik vind het altijd wel grappig wanneer je verjaardag verspreid over de dagen gevierd wordt.

    Yeaah, My Name is Earl!! XD En je mag wel melig zijn hoor, op 1 april ;) Geen grote grappen uitgehaald?

    :) En nu je andere blogs lezen :P

    BeantwoordenVerwijderen