zondag 4 april 2010

Eerste Paasdag (4-04)

In heb een hard hoofd in de theaterles vandaag. Vorige week heb ik ze gevraagd of ze deze week zouden komen, in verband met Pasen, “ja” zeiden ze. Zouden ze komen, en hoe laat?

Ondanks mijn gevoel ga ik toch naar Jamilo, om 11 uur precies ben ik er. Ik schuif snel de tafeltjes en stoeltjes opzij. Ik heb de krant van zaterdag meegenomen, en ga die lezen tot mijn groep er is. Kinderen uit de buurt proberen het hek open te maken en komen het terrein op. Ik probeer ze weg te jagen, maar ze zijn niet bang voor een mzungu meisje. Ik ben Pasaka, hem lukt het wel ze weg te krijgen.

Om 12 uur besluit ik dat als er nu nog iemand komt van de eerste groep, ik geen les meer geef. Ze zijn gewoon te laat. Ik heb er geen zin meer in. Ik besluit ook meteen voor de 2e groep, dat als er niemand is om kwart over 2, dan ga ik weg.

Om kwart over 2 zet ik inderdaad de stoeltjes en tafeltjes terug, geef ik de sleutel aan Pasaka en ga ik weg. Met een dikke grijze onweerswolk om mijn hoofd loop ik terug. Zoals altijd komen kinderen uit hun huizen, om naar de mzungu te zwaaien, een hand te geven en te vragen hoe het gaat. Zo vrolijk mogelijk zwaai ik terug. De lol in theater is er nu een beetje af..

Terug in het hotel is de stroom uitgevallen. Tegen 6 uur komt het weer terug. ’S Avonds ga ik met Emily naar Alice in Wonderland, daar heb ik lang op gewacht! Deze keer gaan we naar een andere bioscoop, en omdat het Pasen is is het drukker. De film is heel tof! De heerlijke typische maffe stijl van Depp en Burton.

’S Avonds laat moet ik nog mijn was doen, en mijn tas inpakken. Ik ben de komende 3 dagen in Homa Hills en ik neem mijn computer niet mee. De volgende blog komt dus woensdag of donderdag!

2 opmerkingen:

  1. Spannend, hoor, naar wat anders. Zal wel heel erg wennen zijn. Jammer van de verpestte dag door het theater, waar ze niet op af kwamen. Zal toch wel met Pasen te maken hebben.
    Veel plezier in Homa Hills.
    Jammer dat we niet kunnen mailen. We zijn een beetje verwend,
    Veeeeeeeeeel liefs van mamzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom hebben ze hier geen emoticons?! Want ik wil je een hele grote knuffel geven, en dat kan je daarmee heel leuk uitbeelden, maar nu niet!! :( Maar je krijgt dus een big -hug- van mij, want alles komt vast helemaal goed! En groot gelijk, moeten ze maar op tijd komen.

    En Aliceeee!!! Je hebt hem gezien!!! (en nog eerder dan ik, wat eigenlijk best schandalig is).

    Ik hoop dat je je vermaakt in Homa Hills!! :D En ik hoor het wel natuurlijk ;)
    kuuuuus van ikke.!!

    BeantwoordenVerwijderen