zondag 25 april 2010

Naar de bioscoop (24-04)

In de ochtend probeer ik het script voor het toneelstuk te schrijven. Zal je altijd hebben, als je het hardst probeert iets te verzinnen, kom je nergens op..

Om 1 uur heb ik met Marti afgesproken. We gaan Charlotte ophalen bij het zwembad om daarna naar de bioscoop te gaan. Het hotel met zwembad waar Charlotte zit is achter United Mall, waar de bioscoop en supermarkt Tuskys zitten. Ik was nog niet in dit zwembad geweest, maar het is prachtig. Het is een 25 meter bad, schoon en nieuw! Hier ga ik volgende keer heen!

Voor we naar de bioscoop gaan, gaan we naar Tuskys om popcorn en frisdrank te kopen. In de hal van de bioscoop hebben we afgesproken met 7 weeskinderen die worden gesponsord door Kenya Orphans Project (KOP) waar Marti en Charlotte voor werken. De kinderen zijn nog nooit in de bioscoop geweest, en we moeten ze uitleggen hoe alles werkt. Bijvoorbeeld dat de bioscoop films uitkiest en in de krant zet wat de tijden zijn, je koopt dan een kaartje om de film te zien. Vandaag gaan we naar The Princes and the Frog, een nieuwe Disneyfilm. Na de voorfilmpjes moet de filmrol gewisseld worden en gaan de lichten even aan. Een van de jongens vraagt ons of dat het dan al was.
Ze vinden de film erg leuk!

Tijdens de film horen we het al tikken op het dak, het regent. Als we beneden komen zien we pas hoe erg, we kunnen de kinderen nu niet naar huis sturen. We wachten tot het wat minder word, een coördinator van KOP komt ze ophalen. Als de kinderen weg zijn, gaan we terug met de matatu. Met Mireille probeer ik te brainstormen over het toneelstuk, en nu lukt het gelukkig wel! Met zijn tweeën gaat toch een stuk makkelijker!

Om 8 uur gaan we naar Tammy’s voor diner. Overweg halen we Kristien op, een Zweeds meisje dat in een ander hotel zit. Bij Tammy’s sluit ook Kelsey, een Amerikaanse die hier al twee jaar woont, zich bij ons aan. We bestellen Kuku Choma (kip van de BBQ), het word in stukken geserveerd met ugali, tomaat en ui. De kip is erg lekker! Na het eten drinken we nog een biertje, en gaan terug naar het hotel.

1 opmerking:

  1. Voorstukjes zijn ook altijd geweldig vind ik, kan me voorstellen dat ze dan denken dat dat het is haha. Maar gelukkig, er kwam nog een film 10x langer dan dat erachter aan!! :)
    Vond jij de film ook nog een beetje leuk? ;)Heeft Disney het nog een beetje kunnen waarmaken?
    Maar superleuk dat jullie er met die weeskinderen heen zijn geweest, moet toch voor hen ook fantastisch zijn geweest sowieso! Echt vet goed, je hebt gisteren weer mensenlevens veranderd :D

    Haha, nou dan wil ik wel binnenkort in een blog lezen dat je naar dat zwembad bent geweest hè.

    En ik ben superbenieuwd hoe het toneelstuk nu gaat worden!!! :D Hoop dat het zo vet wordt als jij wilt!

    Kuku Choma klinkt toch een stuk duurder dan kip van de BBQ :P

    Huggies!

    BeantwoordenVerwijderen