donderdag 8 april 2010

Sponsorkinderen (6-04)

Ik word al vroeg wakker, maar dommel weer in tot half 8, om daarna een koude douche te nemen. Het ontbijt bestaat uit wit brood met jam, een omelet en thee. Door Apollo van HHCDO worden we naar Rawi gereden, onderweg pikken we Samson op. Vandaag bezoeken we 7 families waarvan (een van de) kinderen word gesponsord door YSDAK. We lopen ongeveer 14 kilometer van hutje naar hutje. In de leemhutten staat over het algemeen niet veel: een aantal stoelen, een bank , een tafeltje een aantal verlopen kalenders en een kapotte klok, maar het uitzicht op het meer is prachtig! Van de meeste kinderen zijn (half)wees.

Na de bezoekjes lunchen we bij Samson. We krijgen vis, rijst, kool en een soort tomatensoep als saus, erg lekker! We krijgen zelfs bananen en peren toe.

Voordat we teruglopen naar het guesthouse is het 5 uur. En als we terug zijn stellen we mij eerst voor aan de manager van HHCDO. Rond 6 uur kan ik een heerlijke douche nemen, die nu wel warm is, omdat de watertalk de hele dag in de zon heeft gestaan. Ik ga op de veranda zitten tot het donker is, in het licht dat door het raam schijnt lees ik mijn boek. De wind is aangetrokken, en ik kan de “branding” van het meer horen, ik heb ook nog nooit zo veel sterren gezien.

1 opmerking:

  1. Iiiiii, koude douche! brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    Ah, wat zielig dat ze wees (of half-) zijn! Wat doe je dan eigenlijk tijdens zo'n bezoek, gewoon praatje maken? Wel mooi dat er tenminste een sponsor voor hen is :)

    14 km. .. je arme voeten.. of ik ben gewoon watje. Maar alsnog.

    Haha, bananas! Lekker :P

    Sterren!! ^^ Volgens mij is dat daar vet goed te zien! Hier in Nl hangt de helft van de tijd een dikke wolk ervoor, pfff.

    Knuffeeeeel.

    BeantwoordenVerwijderen