vrijdag 9 april 2010

Ujima Graduation (9-04)

Vandaag ben ik naar de diploma-uitreiking van Ujima geweest. Machiel (mijn supervisor en de eigenaar van de Duke) is ook directeur van Ujima. Deze organisatie traint wezen (18-24 jaar) op in hospitality: een deel is klassikale les, een deel stage bij bijvoorbeeld een hotel of restaurant. In de Duke liepen 3 mensen van Ujima stage: Mildred, Risper en Christine. Zij krijgen vandaag hun certificaat en hebben mij uitgenodigd op de uitreiking.

Met Ann ben ik rozen en kaarten gaan kopen, voordat we naar Ujima gingen. Daar aangekomen was er een uitgebreide lunch en namen we plaats tussen het publiek. Er waren een groot aantal speeches, sommige in Swahili of Luo, tussendoor werd er gezongen. Al met al duurde het erg lang, maar ik vond het leuk om Mildred, Risper en Christine te kunnen supporten. Toen alles afgelopen was ben ik met Victor weer naar Nyalenda gegaan. We hebben zijn overgrootmoeder bezocht, die 103 jaar is! Ze kon niet meer lopen, en ik denk dat ze staar had, maar ze had haar hoofd er nog goed bij. Bijna naast zijn overgrootmoeder staat Victors huis, waar hij samen met een neef woont. Een klein en donker huis, maar wel helemaal vol met reggea-posters. Onderweg terug komen we een vriend van hem tegen, en drinken we een Fanta in een “pub”. Overdag is het een stuk leuker om hier te lopen!

Terug in het hotel klop ik aan bij Charlotte, we praten over gezondheidszorg in Kenia (Charlotte is een medicijnen student, en loopt hier een korte stage) en politiek (Nederland en Engeland hebben allebei binnenkort nieuwe verkiezingen). ’S Avonds schrijf ik nog wat, en ga niet te laat slapen, morgen weer stage lopen!

2 opmerkingen:

  1. Mooi verslag, jammer dat je de speeches liet kon horen (maar die zijn toch meestal niet zo boeiend) en lief dat je ze hebt toegejuichd met rozen. Fijn dat Caharlotte er is, ze wisselen elkaar mooi af. Succes vandaag met je stage en hou vol met schrijven. Het blijft boeiend!!!!!
    Liefs, Mamz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supercool van die certificaten! Uitgebreid gejoeld natuurlijk? ;) Nee, maar wel leuk dat ze je hebben uitgenodigd!

    103, waw. Da's niet zo heel jong meer haha. Wel leuk om zo'n iemand te ontmoeten..
    En reggae posters haha, superluxee. Heeft ook wel wat denk ik :)

    Haha, "pub" is zeker niet zo pub als in Engeland ofzo? Anders zou het niet tussen aanhalingstekens staan :P Naja, zolang ze er wat te drinken hebben komt het al in de buurt nietwaar.

    Nice dat je nog wat met Charlotte hebt kunnen bijkletsen! Ookal zou politiek niet mijn eerste keus zijn haha XD Maar hee, wie ben ik :P

    En idd zoals je moeder btw zegt, je schrijft gewoon vet leuk ! :D
    Blijven doen! En natuurlijk nog extra: fotoooo's :P Ik ben verslaafd aan foto's.

    Dooooeeg!

    BeantwoordenVerwijderen