donderdag 29 april 2010

Homa Hills – Dag 2 (27-04)

Om 8 uur vertrekken we naar the Orange House, waar we na een klein uurtje aankomen. We krijgen 3 witte boterhammen en een gebakken ei als ontbijt, waarna ik met de les voor Peer Health begin. Vandaag is het onderwerp “Plan de Toekomst”, en daar kan ik mooi de les die ik al eerder met Emily heb gegeven voor gebruiken. Eerst de individuele opdracht die bestaat uit een brief aan jezelf in tien jaar. In de brief beantwoorden de deelnemers vragen als “Wat zijn mijn doelen?” en “Wat zijn mijn valkuilen?”. Na de brief is de groepsopdracht, die bestaat uit het vormen van politieke partijen en een agenda van 5 punten maken. Deze punten moeten worden gepresenteerd, waarna verkiezingen volgen. De jongeren kwamen vooral met punten om educatie en gezondheidszorg te verbeteren, verder moeten wegen worden verhard, moet er elektriciteit komen voor iedereen en moet corruptie harder worden aangepakt.

Na mijn les hebben krijgen we lunch – vis, rijst en sukuma. Na het eten maak ik foto’s en tegen half 3 ga ik met Samson naar het voetbalveld waar we een toernooi hebben georganiseerd. Er zijn 12 teams van 4 centra, in de categorieën meidjes, jongens onder 12, en jongens onder 10. We spelen tot ongeveer 6 uur, morgen word het toernooi vervolgd. Met Samson loop ik terug naar het guesthouse, waarna hij doorloopt naar zijn huis en ik een douche neem. Tegen 7 uur gaat normaal de elektriciteit aan, maar vandaag blijft het donker. Als ook de trainers terug zijn gaan we naar de kantine om te eten – diner bij kaarslicht. De rest van de avond breng ik vooral lezend met mijn zaklamp door.

1 opmerking:

  1. Zo, weer even lezen wat afgelopen twee weken je nou weer uitgespookt hebt :P

    Maar weer die toekomstplannen, heb ik dat niet al ergens eerder gelezen..? ;) En die politieke partijen.. brr, ik moet er niet aan denken in een politieke partij te zitten denk ik. Hoewel, aan de ene kant kan je wel wat uithalen.. maar aan de andere kant, volgens mij word ik helemaal gek als ik daar zit van stress door debateren met mensen met een totaal andere mening, en waarbij het hier niet gaat om een eerste prijs debateren maar daadwerkelijk om de toekomst van een land! Maat misschien zitten daar wel wat politieke dames en heren bij, zou toch mooi zijn als ze hun doelen behalen die je daar noemt :)

    Toch grappig hoe voetbal zo'n internationale sport is. Je hoeft maar een bal met je voet te schoppen en iedereen doet (bij wijze van spreken) mee :) Hoewel natuurlijk iedereen wel eens wat regels erbij verzint of weglaat, denk ik, .. hmm. :P

    Diner bij kaarslicht! Het klinkt altijd zo romantisch, maar ik denk dat je er ook wel moe van wordt als dat telkens gebeurt! Die goeie ouwe trouwe zaklamp van jou verdient wel een plekje in een vitrinekast in Gouda weer bij andere Keniaspulletjes vind ik :)

    En nu ga ik even kijken hoe je Homa Hills verder hebt overleefd! Maar volgens mij was het nog best leuk :D

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen