zaterdag 3 april 2010

Verbrand (2-04)

Na een rustige ochtend loop ik met Anna en Emily richting Mega Plaza, Anna wil wat foto’s laten ontwikkelen en Emily wil pinnen om haar hotel te betalen. Daarna ga ik met Emily naar de fundi, ze wil een jurk en een rok laten maken van de stof die ze heeft gekocht. Daarna gaan we naar Kisumu hotel om te zwemmen. Het hotel is een oase van rust, geen toeterende auto’s, langs denderende vrachtwagens en schreeuwende mensen. Alleen water, ligstoelen en palmbomen. We gaan ons eerst omkleden en smeren ons in met de zonnebrand die ik net hier heb gekocht, dan gaan we afwisselend in de zon liggen en zwemmen. Een licht briesje maakt het heel aangenaam in de zon. Tegen half 3 krijgen we honger, en gaan terug naar het hotel.

Als ik al even in mijn kamer ben voel ik dat mijn rug warm aanvoelt, trekt als ik beweeg en jeukt, ik kijk in de spiegel. Mijn hele rug is rood, op mijn bikinibandje na. In de loop van de middag word het alleen maar erger, zelfs op mijn rug liggen doet pijn, dat word lekker slapen vanavond. Ik denk dat de zonnebrand, de goedkoopste uit de supermarkt, toch niet de beste keuze was. Morgen ga ik meteen een fles goede zonnebrand van Nivea halen, alleen is die wel tegen de 15 euro.

’S Avonds nemen we Anna mee voor een afscheidsdinertje in Laughing Buddha, we nemen een heerlijk stuk taart toe. Ook nemen we pizza mee voor onze vrienden van de rooftop, die nog nooit pizza gegeten hebben, ze vinden het erg lekker. Tegen een uur of 11, alle andere gasten zijn al weg, sta ik op om nar bed te gaan. Conelia houdt mij tegen, ze zegt dat er iemand voor mij komt. Ik hoop dat ze niks raars heeft geregeld, maar ben wel benieuwd naar wie dat dan is. Ongeveer 5 minuten later komt een man in rode masai doeken boven, helemaal getooid in de traditionele masai sieraden. Iedereen kijkt verbaast om, maar als de man dichter bij komt moeten we lachen: het is Steve, de manager. De vader van Steve is Kikuyu, zijn moeder Masai. Anna en ik rennen naar beneden om onze camera te halen en moeten natuurlijk op de foto met onze Masai-vriend, hij ziet er prachtig uit.

1 opmerking:

  1. Hahahaha supervet van Steve!! Maar volgens mij heb je daar ook een foto van geplaatst, kijk ik zometeen even.

    En kom, je bent in Afrika. Dan moet je wel minstens 1x verbranden hoor :P

    Laughing Buddha, nice name. En hoop dat het gezellig was, dat etentje! :) Vast wel!
    Klinkt echt als een heerlijk dagje verder! Hoop wel dat je niet te veel last hebt van je rug nu... in ieder geval dat het minder werd na een dag.
    Naja, aan de andere kant, ik ben zo bleek als een vaatdoek. Jij komt er tenminste nog met een kleurtje vanaf :P

    xxxxxxxxxxxxxxxxx!

    BeantwoordenVerwijderen