dinsdag 13 april 2010

Genoeg (11-04)

Om half 9 sta ik op. Als ik net mijn haren aan het wassen ben, begint de douche te haperen, en geeft uiteindelijk geen water meer. Ik vul een fles met water uit de kraan, en spoel mijn haar uit. Dan loop ik de gang op om iemand van de huishouding te vinden, in plaats daarvan zie ik Victor, en laat ik hem de douche zien. Natuurlijk doet de douche nu weer normaal.

Dan bel ik Seth op, om te vragen of zijn meiden nu wel komen voor theater. Hij zegt dat hij het niet weet, maar dat hij ze gaat zoeken, en me belt als hij het weet. Om 10 uur heeft hij nog niet gebeld, en bel ik hem terug. Ik krijg een jongen aan de telefoon, die mij vertelt dat Seth er niet is. Ik sms naar zijn nummer en vraag of hij mij belt. Om half 11 heb ik nog niks gehoord, bel hem en weer krijg ik de jongen aan de telefoon “Hij is zo terug”. Om 11 uur probeer ik het weer, nog niks. Ik heb besloten dat ik niet naar Jamilo ga, voordat ik bevestigd heb gekregen dat de meiden komen. Ik ben nu 3 keer voor ze naar Jamilo gegaan, en heb ze 1 keer gezien. Ik denk niet dat ik door kan gaan met deze groep. We willen over 4 weken een toneelstuk klaar hebben, maar op deze manier kan dat niet.

Om half 12 besluit ik dat ik het erbij laat zitten, en ga een broek wassen die gisteren vies is geworden. Daarna lees ik wat. Om half 12 sta ik zuchtend op, doe mijn schoenen aan en pak mijn tas. Buiten is het kokend heet en ik sleep mezelf naar de matatu. In nyamasaria kan ik geen boda vinden, dus slenter ik naar Jamilo, waar ik 5 over 2 aankom. Van Diewer kreeg ik de tip gewoon zelf ook niet zo nauw op de tijd te letten, maar dat druist ontzettend tegen mijn principes in. Als ik deze kinderen een preek geef op tijd te komen, moet ik dat toch zelf ook doen? Misschien ben ik nog niet lang genoeg in Afrika…

Met mijzelf heb ik afgesproken dat ik ze tot half 3 geef, net als vorige week. Ik hoop dat ze komen, anders ben ik voor de 2e week op rij voor niets gekomen. Om 5 voor half 3 komen Pasaka en Tillen (de zoon van Gerald en Lilian) met de sleutel. Om half 3 zeg ik dat ik ga, en ze proberen me over te halen nog wat langer te wachten. Ik laat niet over mij heenlopen, en bel Gerald of hij thuis is, ik wil even met hem praten hierover.

Ibo en Gerald zitten achter de laptop in de tuin, Gerald besluit de coördinator van het centrum te bellen. Wat blijkt, ze hebben een voetbalwedstrijd en komen niet. Het irriteert me heel erg dat ik hier niets van wist, zeker omdat ik de assistent coördinator gisteren nog heb gesproken, en zij vertelde dat ze zouden komen. Gerald besluit met de jeugd te gaan praten deze week. De 11 uur groep blaas ik af, er staat al een andere theatergroep te popelen om les te krijgen. Volgende zondag ontmoet ik ze om kennis te maken.

Emily is weer terug uit Mombasa, en met haar en Charlotte willen we gaan eten bij Green Garden. Als we de straat inlopen ziet het er erg donker uit, een aantal mannen kijkt ons nieuwsgierig aan. We besluiten terug te lopen en naar The Grill House te gaan, waar Emily en ik een pizza delen omdat we allebei niet zo veel honger hebben.

3 opmerkingen:

  1. Goed dat je even uitweek, toen je dacht dat de kust niet veilig was in het donker. Gelukkig heb je goede voelsprieten meegekregen. Jammer dat ze niet opdagen. Je zal er inderdaad aan moeten wennen. Het is niet anders. Ik erger me hier in Holland ook groen en geel aan laatkomers, maar het helpt niet. En in Afrika verander je het zeker niet. Blijf genieten, het is zo leuk..........
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je achteraf nog wel iets van Seth gehoord? Ik vind het vet bagger voor je, ook met dat voetbal, maar ik geloof dat dat eenmaal hoort bij de mentaliteit van Kenianen als ik het zo hoor. Zometeen wordt het nog een cultuurschok wanneer je weer terug bent, en (bijijijijna) iedereen weer op tijd komt en terugbelt, of uitleg geeft over of iets doorgaat of niet! ;)

    Okee, niet elke nederlander. Maar toch wel de meeste mensen in je directe omgeving, dus dat scheelt al heel veel :P toch?
    En gelukkig staan Gerald en Ibo voor je klaar, vind ik wel fijn om te lezen :)

    En idd slim om in het donker niet door de straten te gaan huppelen haha.

    Veel plezier zondag alvast! Hoop dat ze inderdaad enthousiast zijn! En anders maak jij ze wel enthousiast, daar ben je wel goed in :D

    Kuuuus.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojah,ik hoop btw dat je niet veel meer koude douches krijgt! want dat is 'iiiiii' oftewel niet prettig.
    Dus ik hoop dat je, naast mensen die voor frustraties zorgen, ook nauwelijks tot niet meer te maken krijgt met koude douches :)

    BeantwoordenVerwijderen