donderdag 29 april 2010

Homa Hills – Dag 4 (29-04)

Om half 8 vertrekken we naar the Orange House, het is bewolkt en de zandwegen zijn modderig en glad. De Homa Hills zijn bedenkt onder een laag wolken. Maar ondanks de bewolking is het erg warm. In the Orange House krijgen we ontbijt, waarna de training begint. Deze ochtend word over communicatie technieken gepraat. Mijn mobiel is ondertussen uitgevallen, omdat ik de afgelopen dagen niet heb kunnen opladen. Halverwege de dag eet ik met Samson chapathi’s en green grams (soort doperwten), waarna we naar Kanam Basisschool gaan.

Door HHCDO is een Childrens Funday georganiseerd, en omdat dit de eerste keer is dat ze dit doen – YSDAK heeft het al vaker gedaan – zijn we benieuwd hoe het er bij hen aan toe gaat. Als we aankomen zitten een hele hoop ouders en kinderen op stoelen en banken, tegenover hen staat een tent en een geluidsinstallatie. Een man is een speech aan het houden. We gaan onder de tent zitten, want daar zijn nog een paar stoelen vrij. Als de man klaar is met zijn speech komt een andere man, en een andere, en een andere… Tussendoor zijn er 3 groepjes kinderen die een gedicht opdragen en een kort drama stukje. Na 2,5 uur zijn alle speeches klaar, en word er limonade en brood uitgedeeld en is de “Fun”dag weer voorbij. Ik had iets heel anders in gedachten bij fun, in ieder geval niet 3 uur lang naar speeches luisteren! Als het brood op is organiseren de oudere jongens een voetbalwedstrijd. Rond 5 uur loop ik terug naar HHCDO.

Ik ga met mijn boek langs het meer zitten, en lees tot een uur of half 7, waarna ik een douche neem. Om 7 uur gaat het licht aan, de generator is gemaakt! Ik steek meteen mijn oplader in mijn mobiel en zet mijn computer aan. Na het eten zit ik de hele avond achter de computer, ik besef nu hoe erg ik elektriciteit waardeer!

3 opmerkingen:

  1. Voor het moderne meisje is electriciteit toch van groot belang! Alles klinkt of het eeen beetje aan je voorbijgaat. Toch wel een ervaring en straks weer lekker naar huis (Kisumu)
    Liefs, margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke.

    Bij de volgende spelletjesdag gaan we Wyclif Owade van HHCDO uitnodigen. Dan maakt hij een echte feestdag voor kinderen mee. En dan maar hopen dat ook hij spreekt van een "historische dag". Heerlijk hé, een leven zonder elektrisch. Hoef je, je ook nergens druk om te maken. Groet, Dieuwer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was dit je laatste dag in Homa Hills? Opzich klinkt het dan allemaal bij elkaar toch best leuk!

    Haha, ik kan me voorstellen dat je meer spelletjes en toneelstukken of iets in die richting verwacht, in ieder geval iets interactiefs!

    Oh zie je, je zaklamp heeft je wel het grote deel geholpen erdoorheen te komen. (ja, ik geef het toe, I adore je zaklamp :P het zijn zulke coole dingen! behalve als je ze echt moet gebruiken, dan zijn het vaker gewoon rotdingen die niet doen wat jij wilt, maar nu lees ik er alleen over dus ja :P haha zaklampfetisj XD zullen we het maar op houden)

    Op naar mei! Papapapaaaaam.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen