donderdag 22 april 2010

Emily’s vertrek (21-04)

In de ochtend werk ik eerst aan verslagen. Ik kom er niet uit wat ik met het toneelstuk moet. Ik heb wel eens een stuk geschreven, maar dat was altijd in een groep. Dit is lastiger dan ik dacht en hoopte.

Om 11 uur ga ik met Emily mee naar Masai Market (de toeristenmarkt). We gaan eerst nog langs bij het kantoor van Kenya Airways, om te checken of Emily’s vlucht gaat. De vrouw achter de balie zegt dat hij gaat, maar dat ze nog wel even de website in de gaten moet houden. Dan gaan we naar de markt, waar we ongeveer een uur doorbrengen, omdat Emily niet kan beslissen wat ze wil kopen, en alles belachelijk duur word aangeboden. De verkopers zijn erg dringend “Come here” “Just look” “See my shop”. Tegen 12 uur hebben we het wel gezien, en onderweg naar het hotel gaan we naar de supermarkt voor koude Fanta en water. De liter Fanta hebben we zo op, ik had heel erg dorst - vergeten water mee te nemen naar de markt.

’S Middags werk ik nog wat, en om 5 uur gaan we Emily uitzwaaien. Ze is erg blij dat haar vlucht inderdaad gaat!

3 opmerkingen:

  1. Wauwwwwww!!!
    Ik wil je hier ook wel een liter fanta zien drinken(h)!

    Je hebt het wel naar je zin he zo te lezen?

    En hoe heet de baby die je mee gaat smokkelen voor me?

    XxX Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afscheid nemen is altijd moeilijk. Als je reist of in het buitenland bent is het vaker aan de orde, maar niet minder makkelijk. Ik las net toevallig je eerste blog toen we afscheid namen op Schiphol, effe slikken. Het voelt nu heel vertrouwd dat je daar bent. Voor je toneelstuk kan je misschien een oud thema nemen of een sprookje, zoiets als vriendschap, jaloezie, trots, of een heel gewoon sprookje als roodkapje. Of klets ik nou maar wat.
    Groet, margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, het is een toeristenmarkt of een toeristenmarkt he ;) En daar is gewoon een ding aan de orde: verkopen, verkopen, en nog meer verkopen! ... maar hebben jullie nou ook iets gekocht of niet? :P
    En ik snap dat je dorst had ja. water is geloof ik echt heilig! Vind ik wel altijd als het warm is.. en kan me voorstellen dat het daar héél warm is.

    Mooi dat haar vlucht gewoon ging, maar jammer dat ze sowieso weg ging! Maar er komen geloof ik ook wel steeds weer nieuwe mensen bij, je hebt daar al een aardige kenniskring geloof ik :)

    Succes met je toneelstuk! Je komt er wel! En het idee van Margreet hierboven vind ik ook niet verkeerd! :) Maar je haalt vast wel ergens inspiratie vandaan, of dat nou uit een sprookje, kinderprogramma, eigen ervaring of een schilderij is. :D

    Veel succes en plezier!! Ik vind het onwijs dat je het zo super doet! ;)

    Knuffel, Jolien

    BeantwoordenVerwijderen