woensdag 21 april 2010

Cultureel Maatschappelijk Ondernemen (19-04)

In de ochtend ga ik eerst naar het postkantoor en boodschappen doen. Omdat ik dacht dat ik een week naar Homa Hills zou gaan had ik geen brood en fruit meer. Ik moet ook nieuwe zonnebrand kopen, wat een flink gat in mijn budget hakt. Dan ga ik aan het werk voor CMO (Cultureel Maatschappelijk Ondernemen). De opdracht is een ondernemingsplan schrijven voor een nieuw project, activiteit of festival. Mijn idee is een festival die de mooie en goede dingen van de wereld onderstreept, door middel van muziek, beeldende kunst en workshops.

Als eerst bedenk ik een logo, dat is het leukste om te doen, daarna ga ik op zoek naar de leukste onderdelen van het verslag, wat me best goed afgaat.

Het gaat hard regenen, en we kunnen niet op het dak eten, dus gaan we naar de sportsbar. We hebben afgesproken met Emma en David uit Schotland, die hier een jaar wonen. David heeft 4 jaar in Nederland gewoond, en kan dus Nederlands, erg leuk! Ik leen hem mijn uitgelezen Quest en National Geographic. Emma is zwanger, en is uitgerekend in november, als ze nog in Kenia zijn. Ze werken beide voor een organisatie die zich voornamelijk met Landbouw bezig houd.

2 opmerkingen:

  1. Nou, zo'n plan schrijven lijkt zowaar op werken. Het gaat vast lukken. Alleen een plan of ook uitvoeren?.
    Die Schotten klinkt ook leuk. Leuk gezelschap is toch het halve werk.
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonnebrand is toch nodig hè ;) En nu kun je waarschijnlijk weer even vooruit.. of je smeert liters tegelijk op je armen ofzo natuurlijk :P

    Oeeh, dat klinkt echt onwijs leuk! Jij kunt geloof ik je creativiteit niet op daar in Kenia, met je theater en ondertussen dus ook dingen als CMO! Mooi onderwerp ook, de goede dingen zouden eens wat vaker aangeduidt mogen worden! :)

    Haha, logo's zijn altijd leuk ja :) Maar de rest gaat ook helemaal goedkomen!

    Schotten, die hebben zo'n leuk accent! ^^ Grappig dat David ook Nederlands kan! Pfoe, en dat Emma zwanger is en meewerkt aan een organisatie, vind ik ook wel knap zeg. Hoewel, ze is nu dan nog in de eerste helft van haar zwangerschap.. maar alsnog.

    Klinkt gezellig allemaal! :D

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen