dinsdag 13 april 2010

Ibo en Diewers vertrek (12-04)

In de ochtend doe ik het rustig aan, ik kan mijn boek maar niet wegleggen. Rond 11 uur ga ik naar de kapper, ik ben best een beetje zenuwachtig, maar het resultaat van nog geen 5 minuten knippen is verbazend goed! En dat voor maar 5 euro. Tegen lunchtijd maak ik een heerlijke ei-kaas-ui-paprika-tosti, en ga daarna naar Geralds huis. Lilian, Stella (de huishoudster) en Diewer zitten in de tuin onder een boom, en ik ga erbij zitten. Een poosje later komen Gerald en Ibo terug van een bezoek aan een school, en samen drinken we thee. Om half 5 komt een auto hen ophalen, ze gaan nog een week naar Malindi, en gaan daarna terug naar Nederland.

Ik neem de matatu terug, en –omdat ik om 5 uur bij het hotel heb afgesproken en ik al een beetje laat ben- neem een boda van het eindpunt van de matatu naar het hotel. Ik ontmoet Emily boven, en samen gaan we naar de fundi om haar jurk en rok op te halen. Ze had een aantal prachtige doeken, en de jurken zijn erg mooi geworden! Ik voel de kriebels om nog meer doeken te kopen, en nog meer kleding te laten maken, maar ik draag eigenlijk vrijwel nooit rokken of jurken…

Terug van de fundi, gaan we nog even naar de markt, om tomaat en ui te kopen voor in de pastasaus. Als we het hotel inlopen is het al schemerig buiten, maar alle lichten in het hotel zijn uit, en op de receptie staat een olielamp: er is een stroomstoring. In de hoeken van de gang staan kaarsjes, best een beetje romantisch. Emily, Charlotte en ik gaan onze kamer in om zaklampen en kaarsen te zoeken. We koken bij het licht van 2 kaarsjes, wat eigenlijk best goed gaat. Op het dak hebben ze wel elektriciteit, en we gaan de rest van de avond boven zitten.

Als ik mijn bed in ben gekropen lees ik nog wat, maar na een halve bladzijde begeeft mijn zaklamp het, er zit niet veel anders op dan slapen.

4 opmerkingen:

  1. Mooie sfeerbeschrijvig van een dagje Afrika.
    Het begint alweer een beetje gewoon te worden als de electriciteit uitvalt. Het heeft ook wel wat, koken bij kaarslicht.
    Ik geniet van je verhaaltjes.
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee marieke!

    Wat leuk om weer het e.e.a. van je te lezen. Het klinkt allemaal wel alsof je het nog naar je zin hebt? En lui hoor, vanaf de matatu met een boda ;) nee grapje, ik mis de boda's, dus je begrijpt dat dit pure jaloezie, dat zelf fietsen hier is zo zwaar!
    Ook echt leuk dat je naar de graduation bent geweest! (weer stiekeme jaloezie)Volgens mij heb ik nog drie kaarssen achter gelaten in de keuken, twee rode en een witte in de hoek van de keuken, heb je die gevonden? Handig voor de volgende stroomstoring..
    Heel veel plezier nog en de groeten weer aan iedereen!

    liefs anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallootjes! Ik heb een leuk nieuwtje! Wilfred en Adinda hebben afgelopen vrijdag een dochtertje gekregen, ze heet Indra Yusamin. Kreeg vandaag een kaartje, erg leuk. Verder ga ik je ook lekker maken namelijk met het feit dat Joram, Irene en ik binnenkort drankjes gaan doen, maar als je er een beetje bij wil zijn dan wil ik wel een Skype afspraak met je maken hoor ;)
    Genietse en laat je niet kisten door telaatkomers of wegblijvers! Ze weten niet wat ze missen! Liefs Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, zit ik net te zeggen dat het zo leuk is dat Ibo en Gerald er zijn (zie vorige blog, heehee), en dan gaan ze weg! Wat jammer!
    Maar zo te zien heb je het ook gewoon gezellig met Emily en Charlotte, en het lijkt me eigenlijk een heel mooi gezicht in de gangen en het hotel sowieso, kaarsjes overal :D
    Maar elektriciteit is verder voor het grootste gedeelte toch wel praktisch denk ik.. zeker als je zaklamp het opgeeft.

    En verder ben ik het helemaal met Floor eens! Niet opgeven! Maar jij bent ook niet echt het opgeef-type, dus dat scheelt weer :D

    Toedels!!

    P.S. Jurken zijn altijd leuk he, voor just in case. Ik weet niet hoe duur het precies is, maar als je een leuk stofje ziet, kun je het altijd overwegen nietwaar :) ;)
    Of zeg ik nu iets heel slechts? :P

    BeantwoordenVerwijderen