dinsdag 23 maart 2010

Alsnog naar de fundi (22-03)

Het duurt lang voordat de matatu vol zit, daarom ben ik pas tegen half 10 op Jamilo. Ik helb de leraressen met Creative lessen, en geef de kinderen de opdracht hun eigen familie te tekenen. Op het bord teken ik als voorbeeld mijn eigen familie, wat de kinderen erg grappig vinden. Ik blijf tot en met de lunch op Jamilo, waarna ik in het hotel nog wat dingen uittyp voor de leraressen, zij kunnen namelijk niet met computers overweg.

Tegen het einde van de middag gaan Ann, Anna en ik alsnog naar de fundi (kleermaker). Ik leg haar uit hoe ik mijn jurk wil: een mouwloos bovenstuk, met dunne bandjes en een hele wijde rok tot mijn knieƫn. Voor de zekerheid teken ik het ook maar even uit. Anna neemt een lange jurk en een setje van een top en een rok, ze heeft namelijk een hele grote doek. Daarna neemt ze alle maten op en schrijft ze in een groot boek, ik hoop dat ze onthoud welke stof bij welke maten en welk ontwerp! Op vrijdag mogen ik de jurk ophalen, ik ben erg benieuwd!

Terug in het hotel ontmoeten we een nieuwe long-stay guest, Emily uit Engeland. Ze studeert medicijnen, en doet een onderzoek op basisscholen, waarvoor ze een maand in Kenia blijft. Ik ben wel blij met iemand die wat langer blijft, Anna gaat namelijk over 2 weken al weer terug naar Nederland. We nemen Emily mee naar de supermarkt en uit eten bij 7/11. Het is een aardig meisje, en ze praat veel en snel, en met een heel typisch kak-Brits accent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten