dinsdag 23 maart 2010

Muurschilderen (23-03)

Vandaag ben ik vroeg op Jamilo. Met de schilder die al meer van zijn kunst op de muur van Jamilo heeft gemaakt bespreek ik wat mijn plan is. We spreken af dat hij een olifant maakt, op de korte, hogere muur, ik maak een 10-tal dieren op de lange kant. We kiezen voor domestic animals (koe, varken, geit, ezel, kip en kat) en wilde dieren (leeuw, zebra, giraffe en aap). De schilder zet de wiebelige ladder voor me neer. Voordat ik erop klim check ik of hij wel stevig staat en dan begin ik te tekenen, wat nog best lastig is op een muur, onder een schuin dak. Om 11 uur heb ik 3 dieren getekend, maar onderbreek ik mijn werk om Creative les te geven.

Vandaag geef ik de kinderen de opdracht hun huis te tekenen, en omdat het huis alleen snel af is ook de tuin en alle dieren van de familie. Een van de jongens komt zijn tekening laten zien, hij heeft een huis, een paar bomen en de zon getekend. Ik vraag hem of hij ook dieren thuis heeft, waarop hij antwoord dat hij een zebra heeft. Ik vind het wel grappig en zeg dat hij dan maar een zebra moet tekenen. De lerares is het er echter niet mee eens, het klopt niet wat hij zegt en hij mag geen zebra tekenen, in plaats daarvan word het een kip.

Na de les ga ik verder met de tekeningen tot iets na 2 uur. Ik heb nu alle tekeningen klaar, en maandag begin in met schilderen. Terug in het hotel bereid ik me voor op supervisie, Machiel komt mij om 4 uur ophalen. Ik vind supervisie maar niks, ik vind het lastig en ik doe liever dan dat ik erover denk. Supervisoren kunnen van die onmogelijke vragen stellen, en als je dan antwoord geeft dan kijken ze je aan met een blik alsof je nog iets moet zeggen terwijl je alles eigenlijk al wel gezegd heb.

’S Avonds maakt Anna pasta met de bertolli-saus die Iris voor haar uit Nederland had meegenomen, daarna halen Emily en ik Anna’s vlechtjes uit.

2 opmerkingen:

  1. Ik wil ook een zebraaa! ^^ Maar dat past zo moeilijk in mijn kamer.
    En in welk opzicht lijkt een kip erop haha.

    Leuk dat Emily erbij gekomen is! En maak een foto van je jurk als hij af is, ik ben superbenieuwd! En ook een foto maken van alle dieren op de muur :D Laat je tenminste als je terug gaat een duidelijke handtekening op de muur, wel stoer.

    Maak gewoon overal foto's van XD

    Liieeefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heeeeeel benieuwd naar de schilderingen en natuurlijk ook heeeeeeel benieuwd naar je jurk.
    Leuk, met die meiden, lekker tutten.
    Je pakt wel alles aan, hè, een duizendpoot ben je. Geweldig.
    Bedankt voor je verhalen, ik zie het helemaal voor me.
    Liefzz van Mamzzzzzzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen