donderdag 4 maart 2010

Studeren (4-03)

Met de grootste moeite heb ik mijn boek opengedaan, en begin te lezen in “Praktijkonderzoek in Zorg en Welzijn”. Na 2 alinea’s dwalen mijn gedachten af. Als ik aan het einde van de pagina bedenk wat ik gelezen heb weet ik het niet, en lees ik het opnieuw, met hetzelfde resultaat. Ik kan mij niet concentreren op mijn schoolwerk. De tussenstand: 34 pagina’s uit “Praktijkonderzoek in Zorg en Welzijn” , 0 pagina’s uit “Zo maak je een ondernemingsplan”, een half stagewerkplan, en 2 vluchtig doorgebladerde studiehandleidingen.

Mijn tegenzin komt vooral door mijn overheersende vakantiegevoel. Mijn stage komt langzaam op gang, maar is (nog) geen full-time job. Er is nog zo veel te ontdekken in Kisumu. In plaats van studieboeken lezen ga ik liever een wandelingetje door de stad maken, in het park zitten, de Lonely Planet Kenia doorspitten, over de makt lopen, en blogs schrijven.

Ik voel geen druk om mij op studeren te storten. Er is niemand die mij erop wijst, geen groepsdruk, ik volg geen colleges waarvoor ik de stof moet bijhouden, ik mag het allemaal in mijn eigen tempo doen.

Terwijl ik deze blog schrijf had ik al weer 10 pagina’s kunnen lezen.

4 opmerkingen:

  1. Hé Mariekje!
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt! Kan me voorstellen dat je je er toe moet zetten om te studeren. Ik loop momenteel tegen hetzelfde probleem aan haha!
    Liefs Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsjaa, als ook nog ingewikkelde boeken moet doornemen, lijkt het me een moeilijke opgave. Goed dat je de omgeving al wandelend en zittend op een bankje op je in laat werken.
    Plan een paar momenten in de week dat het even uit is met de pret, even een uurtje lezend studeren en dan verzin je weer wat leuks.
    Succes, liefs, Mamzzzzzzzzzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke,

    Wat leuk om je verhalen te lezen, en wat herkenbaar.... 't is ook zo'n andere wereld! Volgens mij raak je al lekker 'thuis' daar en vindt je al aardig je weg. Je bent goed bezig! Dan komt de stage opdracht ook wel goed hoor.
    Doe iedereen de groeten, vooral Omollo en Lilian,
    Doeg,
    Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. marijke lansbergen10 maart 2010 om 01:25

    hoi marieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ik hoop dat je een leuke dag heb,ik vind je verhalen erg leuk,ik lees ze elke dag en hoop dat je het naar je zin hebt,ik wens je een fijne verjaardag,veel liefs tante marijke en oom henk

    BeantwoordenVerwijderen