donderdag 18 maart 2010

Een afspraak met de Zonal Educational Officer (17-03)

Vandaag hebben we om tien uur een afspraak met de Zonal Educational Officer (laten we hem ZEO noemen). Om half 10 sta ik bij Nyamasaria Bridse, waarvandaan Gerald en ik een boda nemen naar het kantoor. Als we het kantoor gevonden hebben, kunnen we de ZEO niet vinden. Als we de Assistant Chief vragen waar hij is, zegt hij dat hij de ZEO al een week niet gezien hebben. Gerald besluit hem te bellen, en hij blijkt bij een basisschool verderop te zijn in een meeting met headteachers van ECD Centre’s. We gaan eerst nog even langs de Chief om mij voor te stellen. Kenia is verschrikkelijk hiĆ«rarchisch, en Gerald groet de Chief met groot respect (je moet deze mensen immers ook te vriend houden).

We lopen naar de basisschool en vinden daar inderdaad de ZEO, maar hij heeft nu geen tijd. Het feit dat je een afspraak hebt maakt blijkbaar niet zoveel uit. We mogen ons wel voorstellen aan de headteachers, wat goed uitkomt want we gaan al (of zo veel mogelijk) van deze ECD’s bezoeken.

Hierna gaan we naar mijn hotel, en gaan naar de rooftopbar. We moeten ene brochure maken voor Jamilo, omdat vrijdag de Open Dag is. Ik dacht dit wel te kunnen, maar na het zien van het voorbeeld zeg ik Gerald dat hij beter naar een professional kan gaan. Wel geef ik hem nog al mijn foto’s van Jamilo, The Orange House, het Geitenproject, en de scholen die we bezocht hebben.

’S Avonds maak ik bami, met ijs toe! Daarna ga ik met Anna een potje kaarten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten