maandag 1 maart 2010

Kibuye Market (28-02)

Vandaag heb ik eigenlijk heel rustig aan gedaan. ’S Ochtends heb ik de was gedaan, met de hand want er is geen wasmachine. Ik was van plan veel te gaan lezen in mijn studieboeken, maar daar kwam het niet van. Wel ben ik met Pauline en Evelyn (dat zijn schoonmaaksters in het hotel) naar Kibuye Market geweest.

De markt, waar we vrijdag de mensen op 1 hand konden tellen, was overladen met mensen en stalletjes. Je kon er vanalles krijgen: groente, fruit, allerlei gedroogde bonen, rijst en maïs, kleding, bestek, lampen, doeken, meubels, tot zelfs doodskisten. Ik liep achter Pauline aan de markt op, ik had gevraagd naar uien en pruimen. De uien hadden we zo gevonden, maar de pruimen waren lastiger, omdat het pruimenseizoen tegen zijn einde loopt. Toch vonden we ergens achteraf pruimen vinden, inmiddels had ik geen idee meer waar ik was en waar de uitgang zou kunnen zijn. Evelyn wilde nog op zoek naar een broek, dus gingen we richting kledingkraampjes. Na een poosje vond ze een mooie rode broek, en ging op zoek naar haar maat, terwijl er een dronken man tegen mij aan begon te praten; of ik met hem wilde trouwen. Op weg terug zag ik nog passievruchten liggen die er erg lekker uitzagen. Raad eens wat dit me allemaal gekost heeft: halve kilo ui, stuk of 20 pruimen en 12 passievruchten. In totaal heb ik 120 bob (ze noemen een shilling hier een bob, don’t know why), dat is iets minder dan 1 euro en 20 cent. De passievruchten smaken overigens goddelijk met de vanille yoghurt die ik heb gekocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten