maandag 15 maart 2010

Homa Hills (12-03)

Vandaag ben ik weer met Gerald in Homa Hills, om spullen voor de Tree Nursery naar de Orange House te brengen. Er moet een hek gebouwd worden, omdat anders de geiten de jonge boompjes opeten. Om die reden heeft Gerald een pick-up gehuurd, een stuk comfortabeler dan de matatu.

Na ongeveer 3 kwartier stoppen we bij een houthandel langs de weg, waar we 40 flinke palen kopen. Kippengaas hebben we al.

In de auto staat de staat de radio aan. Het nieuws is bezig als ik hoor “Dutch patiens demant sexual service from nurses”. De chauffeur en Gerald kijken me aan met een “jullie-zijn-gek-daar-in-het-Westen-blik” en ik kan alleen maar terugkijken met een “ja-ik-weet-het-ook-niet-hoor-blik” (weten jullie hier meer van?)

Tegen 1 uur komen we aan bij de Orange House, waar ik word gevraagd even een nieuwe printer te installeren (want ik ben natuurlijk de expert, als westerling). Gelukkig lukt het.

Hierna hebben we een meeting met de coördinators, en rijden we terug naar Kisumu, tegen half 7 ben ik terug in het hotel.

Als ik na een douche me aan het aankleden ben klopt Anna op de deur, en vraagt of ik zin heb om naar de film te gaan. We besluiten naar Valentines Day te gaan, in de bioscoop in Mega City. We kopen een kaartje (voor 3 euro!) en hebben de hele zaal voor onszelf. Het geluid en beeld is prima, en de zaal is groot. Anna vertelt zat ze hier nooit meer dan 10 mensen tegelijk in de bios heeft gezien. En Kisumu heeft 2 bioscopen met beide 2 zalen! De film was overigens ook erg leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten