vrijdag 26 maart 2010

Ik als stadsgids (26-03)

Ik ben vrij, en kan vandaag “uitslapen” tot 8 uur, ik wil een beetje op schema komen met mijn werk vandaag. Ik spreek met Emily af dat we tegen 1 uur naar het meer gaan, want daar is ze nog niet geweest. Na 2 uur typen ga ik mijn was doen, en ben precies op tijd klaar.

We lopen eerst door het park naar Lake Side, waar ik eerder ugali met vis heb gegeten. Omdat we beide niet echt honger hebben lopen we weer terug, onderweg laat ik haar de leuke restaurantjes en winkels zien. Daarna nemen we een motor naar Kibogo Bay. Op het terras zit een vrouw die naar me zwaait en me begroet. Ik kijk haar een paar seconden aan voordat ik haar herken. Ik heb Swahililes met haar gehad! Wat een toeval! Ze vliegt die middag al weer terug naar Nederland. Het waait erg hard, en na 1 drankje hebben we het al behoorlijk koud, en nemen weer een motor terug naar het hotel, waar ik weer verder ga met typen.

Ik vind het leuk dat ik in een maand tijd toch best wel mijn weg door de stad weet. Ik ken leuke restaurantjes, wat ik waar kan kopen, mooie plekjes en shortcuts. Nu helpt wel mee dat Kisumu niet erg groot en ingewikkeld is. Het centrum bestaat min of meer uit 1 lange straat, de markt is 2 minuten lopen en voor de grote supermarkt hoef je ook maar 2 bochten om.

In de avond ga ik nog wat drinken met Ann, Anna en Emily. Wat kan Ann dansen zeg! En al die andere Kenianen ook trouwens, ik durf me niet op de dansvloer te laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten