vrijdag 19 maart 2010

Open Dag Jamilo (19-03)

Om kwart over 6 gaat de wekker, ik zet hem op snooze en dommel nog even in. Na 5 minuten gaat hij weer en sta ik op. Ik kijk uit het raam: een prachtige zonsopgang. Na het douchen kijk in of het ontbijt al klaar staat, maar zoals ik had verwacht is er nog niemand (ontbijt is van 7 tot 9). Dus rooster ik zelf maar 2 boterhammen. Om kwart over 7 loop ik het hotel uit richting de matatu.

De matatu is snel vol, en ik ben ruim op tijd op Jamilo. Ik heb mijn schmink meegenomen en begin met het beschilderen van de kinderen. Als ik iedereen gehad heb ga ik naar Lilian en Gerald, en help ik met het vouwen van de folders (met mijn foto’s erin, haha). Er zijn nog geen ouders (al stond in de brief dat ouders om 9.00 welkom waren en het is inmiddels tegen 9.30), dus ga ik nog even de klas. Ik help een aantal kinderen met het vormen van korte woordjes, en ze willen allemaal laten horen en zien welke letters ze al kennen. Tegen 10 uur is het tijd om buiten te spelen, we nemen een paar ballen mee. Als ik een van de kinderen op mijn schouders til is het hek van de dam: ze willen allemaal! Het zijn hele leuke kinderen.

Tegen half 11 komen de eerste ouders, we hebben een tent opgezet met stoelen eronder. Als er ongeveer 30 ouders zijn beginnen we met een gebed (Kenianen doen voor ongeveer alles een gebed) en daarna is het de beurt aan Gerald voor een speech, daarna komt de headteacher, en dan nog een aantal ouders (inmiddels zijn we een half uur verder, en alles is in Swahili). Als iedereen uitgesproken is delen we frisdrank en koekjes uit.

Lilian heeft een tuk tuk gebeld, omdat we de tent nog terug moeten brengen. Gerald krijgt een lesje in tuk tuk rijden, en het lukt hem aardig goed (de motor slaat maar 1 keer af). Daarna laden we de tent in en rijden we naar de stad, waar ik word afgezet bij het hotel.

’S Avonds maakt Anna ugali, onder supervisie van Ann. En het lukt nog ook! Tijdens het eten begint het te stortregenen, en ik moet naar mijn kamer rennen om de ramen te sluiten, gelukkig is mijn bed nog droog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten