zondag 28 maart 2010

Eerste en derde theaterles (28-03)

Vandaag is alweer mijn derde theaterdag. Ik heb met Machiel (supervisor) over de theaterles gesproken, en ik hoop dat ik vandaag wat tips kan uitvoeren. Om half 11 ben ik op Jamilo, Pasaka is er al met de sleutels. Ik ga op zoek naar krijt om iets op het bord te schrijven, maar alles zit in de kast, en die zit op slot. Dan alvast maar de tafeltjes en stoeltjes aan de kant schuiven.

Ik ben best zenuwachtig: zal het vandaag wel lekker gaan? Zullen er mensen komen? Komen ze op tijd? Doen ze mee? Verstaan ze mij, kan ik alles goed uitleggen?

Op tijd zijn ze in ieder geval niet, iets voor half 12 bel ik Seth, hij zegt dat de meiden onderweg zijn. Om half 12 komen 4 meiden, we wachten nog even of er meer komen, maar beginnen al vrij snel de les. Het gaat heel goed! Het is de eerste les voor de meiden, en ze doen heel enthousiast mee. Ook zijn ze niet erg verlegen, komt waarschijnlijk ook door de kleine groep. We zijn bijna 2 uur bezig, waarna ik even pauze nodig heb tot de volgende groep.

Ik ga buiten zitten bij Pasaka, en probeer een gesprek aan te knopen, maar zijn Engels is niet erg goed. Nu is het wachten tot de volgende groep komt. Een groepje kinderen staat te schreeuwen bij het hek “Mzungu, mzungu!” Dezelfde kinderen stonden hier vorige week ook al, en ik heb er even geen zin in. Als ik naar binnen ga volgen ze me langs het hek en klimmen erop om mij te kunnen bekijken, ik voel me net een aap in een kooitje.

Tegen half 3 komen de kinderen van de 2 uur groep, en het worden er steeds meer. Uiteindelijk heb ik 40 deelnemers, en ik kan niet precies doen wat ik had gepland , dat word improviseren! Als we even bezig zijn komt Gerald langs, met Ibo en Diewer, fundraisers uit Nederland. Ze zijn voor 3 weken in Kenia, en bezoeken dan Kisumu en Homa Hills. Ik ga volgende week waarschijnlijk ook een paar daagjes naar Homa Hills. Ik vind het wel fijn om even te kijken hoe het daar is, aangezien ik later een maand wil blijven. Ibo en Diewer hebben stroopwafels en drop voor mij meegenomen! ’S Avonds deel ik in The Duke stroopwafels uit, ze vinden het allemaal erg lekker! Dat in tegenstelling tot de dropjes die ik eerder uitdeelde.

2 opmerkingen:

  1. Zie je, aan meisjes heb je wat!! ;) Leuk dat ze zo enthousiast waren!

    Wel wat minder idd dat je toch zo'n 'bijzonderheid' bent, of hoe zeg je dat. Misschien volgende keer waterpistool meenemen ofzo! Of dan ga je weer bekend staan als de waterschietende Mzungu. Misschien ook niet echt ideaal. En trouwens, als het daar zo warm is als ik denk dat het is zou ik het niet erg vinden door een waterpistool beschoten te worden.
    Dus dan toch maar iets anders... schmink?? Soort verdwaalde zwarte piet. :P Moet kunnen.

    Maar je overleeft het wel joh :P Zolang jij maar groter en sterker bent haha ;)

    Lieeeeeefs Jolien xxxx

    ... en stroopwafels.. hmmmmmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt wel lef, zeg! Veertig deelnemers, ga er maar aan staan. Leuk dat die vier meiden zo goed lukte. Ik heb bewondering voor je en ben steeds trotser. Als het soms wat minder lukt, hoef je je niet te schamen, want je legt de lat erg hoog.
    Leuke beschrijving vol details. Daar smul ik nou van......
    Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen