dinsdag 23 maart 2010

Beauty Pageant (20-03)

Ik sta pas laat op, tegen 10 uur. Het ontbijt is al voorbij en ga de keuken in om zelf brood klaar te maken, maar het is beschimmeld. Dan klop ik bij Anna aan, ook zij heeft geen brood meer en we besluiten te gaan ontbijten

Na het “ontbijt” gaan we boodschappen doen en wachten een telefoontje van Ann af. Ann zou bellen als ze weg kon, en dan zou ze ons naar de kleermaker brengen. Ze belt niet, en we gaan terug naar het hotel, waar we iedereen druk in de weer zien voor de Beauty Pagent die vanavond is georganiseerd door AIRMAXX, en plaatsvindt op de rooftopbar. We helpen Jonh en Victor door een groot krat bier naar boven te slepen (4 verdiepingen!)

Tegen 5 uur gaat de muziek aan, en niet zacht ook. De gasten mogen vanaf 7 uur komen. Met de manager, Steve, hadden Anna en ik afgesproken dat we zouden helpen in de bediening, maar het mag niet: we hebben geen werkvergunning.

Ook na 7 uur blijft het rustig. Er werden 250 mensen verwacht, maar ik schat dat er nu 50 zijn, inclusief personeel en de organisatie van AIRMAXX.

Rond 9 uur komen een aantal gewapende agenten naar boven, de muziek gaat meteen uit en de DJ set word in beslag genomen. Er volgt een lang gesprek waarna Steve en de DJ worden gearresteerd op laste van geluidsoverlast.

De hele avond word geprobeerd Steve vrij te krijgen, maar tevergeefs. Er is op het politiebureau niemand aanwezig die de borgtocht kan aannemen, en aan omkopen willen de eigenaren van de Duke natuurlijk niet meewerken. De pageant gaat natuurlijk niet door, terwijl de kandidates nog steeds hoopvol wachten tot de show begint, ga ik naar mijn bed toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten