donderdag 11 maart 2010

Een rustig dagje zonder stroom (11-03)

Ik word wakker, en kijk op mijn telefoon, het is 8 uur. Ik besluit nog even te blijven liggen. Als ik weer op mijn mobiel kijk is het tegen half 11, tijd om op te staan. Het licht in mijn badkamer doet het niet, en ook de douche is koud. Als ik mijn brood in het rooster stop gebeurd er niet veel. De stroom is uitgevallen.

Omdat mijn laptop niet is opgeladen kan ik niet werken, en besluit wat te lezen. Toen Anouk wegging heeft ze The White Masai achter gelaten, welke ik nu aan het lezen ben. Tegen 12 uur ga ik eropuit om een krant te kopen, ik start de zoektocht naar een krant met internationaal nieuws. Op straat worden alleen Keniaanse kranten verkocht, dus besluit ik naar de supermarkt te gaan. Daar vind ik een “International Herald Tribune, the global edition of the New York times”. Bij de kassa staat een vriezer, en ik kan de verleiding niet weerstaan om een sinaasappel-passievrucht waterijsje te kopen. Met mijn ijsje en mijn krant ga ik in het park zitten. Ik vind een plaatsje in de schaduw en sla de krant open. Het grote nieuws zijn de Oscars en een moordpartij in Nigeria, weer eens wat anders dan corruptieschandalen.

Als ik de krant uit heb ga ik terug naar het hotel, er is nog steeds geen stroom. In mijn kamer lees ik nog wat. Mireille belt mij, en tijdens het gesprek gaat mijn ventilator opeens draaien, de stroom is terug! Ik ga meteen mijn e-mail checken. Ik heb nu door dat ik best wel een computer/internet/communicatie junkie ben, dat word nog wat als ik in Homa Hills zit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten