vrijdag 26 maart 2010

Nog meer scholen bezoeken (25-04)

Om half 9 ben ik bij Gerald, we nemen 2 motoren naar Oyola Primary. Na een kwartier rijden gaan we van de hoofdweg af, en rijden we nog 5 minuten door de velden. Kinderen komen uit hun huizen om de motoren na de roepen “Mzungu, mzungu!” De school ziet er slecht uit, de lokalen zijn gemaakt van aarde en zitten vol grote gaten, er is geen watervoorziening op het terrein. Waarneer ik mijn camera pak om te school op de foto te zetten staan er binnen de kortste keren 40 kinderen voor mijn lens, allemaal staan ze op hun tenen om maar op de foto te kunnen. Als ik de foto heb genomen laat ik het aan de kinderen zien, die allemaal beginnen te giechelen als ze zichzelf terug zien.

Na deze school bezoeken we nog Genesis ECD en Rea Kanyaika Primary. Ondertussen heb ik 11 scholen gezien, en begin een beetje kwijt te raken welk verhaal bij welk plaatje en welke naam hoorde. We hebben overal notities van gemaakt, en als ik na de lunch (rijst met heerlijke kip!) naar het hotel ga begin ik gelijk met alles uit te typen voordat ik het vergeet. ‘S avonds eet ik alleen een tosti, en skype ik met mijn ouders en broer. Daarna ga ik weer verder met typen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten